Pre divíziu M sú štvorvalce nedostatočné
Van Meel nechce samostatné štvorvalce. Cez zuby však pripustil pomoc elektromotorov, avšak nie v blízkej budúcnosti.
Šéf BMW M Frank Van Meel povedal pre CarAdvice, že jednoducho nemôžu čeliť nedostatkom štvorvalcového motora bez elektrifikácie a hybridizácie. To však pridá nechcenú nadváhu, obzvlášť nevhodnú pre športovca z radu M. "Sme naozaj spokojní so 6-valcom, pretože pre BMW a BMW M je dedičstvom a tradíciou. Začali sme ním v modeli M1, má dlhú históriu a pre BMW je radový šesťvalec charakteristický, je to ikona firmy," povedal Meel. "Nikdy nespravíme samostatný prepĺňaný štvorvalec s vysokým výkonom. Dostanete charakteristiku motora so slabým krútiacim momentom v spodnom pásme otáčok a stratíte celkovú ovládateľnosť auta.“
BMW M1
Elektrina pridáva kilá naviac
Riešením, ako dať motoru krútiak aj v spodných otáčkach, je elektrifikácia. Van Meel vysvetľuje: „Dáš do auta nadbytočné kilogramy. Odpoveď nie je jednoduchá. V divízii M spolupracujeme s podznačkou „i“ (BMW i8 a i3) na ďalšej generácií batérií.“ Dodal, že nie je správny čas na hybridné M modely. "Súčasné „E“ motory ešte stále nie sú dostatočne silné pre aplikácie v M modeloch. Ak sa pozriete na plug-in hybridné motory, pridá to 200-300 kg hmotnosti, čo pre automobil, akým je M3 / M4 s 1500 kg znamená stratu celkového vyváženia a ťažko by sme mohli hovoriť o M filozofii.“
BMW M3 E46 malo tiež radový šesťvalec.
Aj napriek bruselským nezmyslom majú v BMW M rozum. Na pozadí má informácia trpkú príchuť. Veľmi radi by ostali pri radových šesťvalcoch, ale ak bude pokračovať groteska boja proti spaľovacím motorom, nebudú mať inú možnosť ako čiastočnú elektrifikáciu. Dúfam, že to nebude príliš skoro.
Zdroj: CarAdvice, autoblog