Keďže v predaji má BMW v karosérii sedan/coupé modelov ///M už len verziu M2 Competition s „pravým eSkovým“ motorom z dielne M, práve z tejto verzie nové M2 CS vychádza. Asi to najdôležitejšie pre väčšinu čitateľov, zvýšenie výkonu motora, nie je zanedbateľné. Voči verzii Competition si CS prilepšilo o 29 kW (40 k) a aktuálne ponúka rovných 331 kW (450 k).
Krútiaci moment vrcholí hodnotou 550 Nm. K dispozícii sú 2 prevodovky, dvojspojková 7-stupňová a čoraz vzácnejšia manuálna 6-stupňová prevodovka, ktorá sa z dielne BMW vytráca rýchlosťou blesku. Prakticky okrem verzií M2 a novej M3 s M4 už nebude k dispozícii šesťvalcové BMW s manuálnou prevodovkou. A aj tých 4-valcových je minimum.
Dynamika však hovorí jasne v prospech robotizovanej prevodovky. S ňou dosiahne M2 CS rýchlosť 100 km/h za rovné 4 sekundy, s manuálom je to za 4,2 sekundy. V štandardnej výbave je paket M Driver's Package, čo znamená maximálnu rýchlosť elektronicky limitovanú na 280 km/h.
M športové brzdy budú za príplatok nahraditeľné za karbónové, v základe stojí auto na 19-palcových diskoch s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2. Exteriér zaujme karbónovými doplnkami a dielmi, z tých dôležitejších je kapota alebo strecha, čím dorovnáva nevýhodu voči odchádzajúcej M4. Okrem nich majú karbónový materiál aj kryty spätných zrkadiel alebo predný „splitter“.
V interiéri budú sériovo sedadlá s kombináciou kože a Alcantary, k tomu ešte podsvietené logo na operadle. Športový volant bude za príplatok s vencom v Alcantare. Netreba zabudnúť ani na nástupné lišty s nápisom M2 CS. Zostáva nám už len prezradiť cenu, tá je nemalých 95-tisíc eur. To už je skutočne vysoká suma, avšak kto vám ponúkne v danej triede športovo orientovanú zadokolku s manuálnou prevodovkou?
Zdroj foto: BMW