Ani automobilky sa na 1. apríla sporadicky nevyhýbajú vtipom, aj keď mnohé z nich vám skôr zodvihnú obočie, než aby skutočne pobavili.
Už sme videli ryžovary integrované do zadnej lakťovej opierky, viacúčelové masky chladiča schopné strúhať syr na cestoviny a hromadu ďalších vecí, ktoré by chceli byť humorné. Potom sú tu však nápady príliš dobré na to, aby sa o nich dalo žartovať.
Vzorov je dosť
Hovoríme samozrejme o BMW M2 Dakar a M3 GT3 Touring, ktoré aktuálne predstavila mníchovská automobilka. Mali by pobaviť, ale – popravde – skôr nútia k zamysleniu, prečo ich doteraz nikto nepostavil.
Ešte pred dekádou by si nemálo z vás asi ťukalo pri predstavení terénneho športového kupé na čelo. Ale vo svetle nezanedbateľného úspechu áut, ako sú Porsche 911 Dakar či Lamborghini Huracán Sterrato ani v najmenšom nepochybujeme, že by si zodvihnutá M2 Coupé našla svojich priaznivcov.
Krajší ako originál?
Niekto by dokonca mohol povedať, že vďaka odstráneniu kontroverzne tvarovaného predného nárazníka a jeho nahradenie ochrannou oceľovou lyžinou vyzerá M2 dokonca lepšie ako v origináli.
Pridajte k tomu zvýšený podvozok s terénnymi pneumatikami, strešný nosič s integrovanou svetelnou rampou, rezervným kolesom, kanistrami, prípadne iným do divočiny nutným vybavením a máte auto, o ktorom sme presvedčení, že by vyvolalo viac pozornosti ako sériové kupé.
Volvo bolo úspešné
Podobné reakcie by asi vyvolala aj okruhová trojka Touring, pretože je to krásna paralela k fantastickému pretekárskemu kombíku Volvo 850. Švédska automobilka ho v polovici 90. rokov vyvinula v spolupráci so stajňou TWR (teda Tom Walkinshaw Racing) a pod jeho kapotu namontovala fantasticky znejúci preplňovaný päťvalec.
M3 Touring v generácii G81 je úplne prvá ostrá sériová trojka s karosériou kombi a medzi zákazníkmi má ohromný úspech. Podpora tohto auta na okruhoch vyladeným špeciálom a následne predstavenie trebárs verzie CSL Touring... Možno sa mýlime, ale niečo nám hovorí, že by zákazníci BMW odtrhli ruky.
zdroj: BMW