Je to paradox, že práve trh v USA prispieva k záchrane alebo aspoň udržaniu manuálnych prevodoviek. Do bežnej premávky ju už preferuje skutočne mizivé percento vodičov, avšak pre športové modely je situácia odlišná. Práve BMW je posledným hráčom, ktorý tretí pedál pre športové verzie ponúka. Veď AMG ste si s manuálom nekúpili prakticky od nepamäti, rovnako ani RS od Audi.
Američania si manuál vydupali aj pri staršej M5
Trh v USA je špecifický, veď posledné generácie M5 E60 a F10 boli dostupné s manuálom práve len za veľkou mlákou. V Európe ste mali na výber len SMG. Aj keď teda veľké modely už kúpite len s automatom aj v USA, tie menšie zotrvávajú pri manuálnej prevodovke doteraz aj na starom kontinente. A to aj napriek tomu, že v USA je priam radená prevodovka na rovnakej cenovej úrovni, ako automat, v Európe si za ňu musíte priplatiť, pretože sériovo dostanete 8-stupňový Steptronic.
Tak či onak, viac ako 50 % predaných BMW M2 s manuálnou prevodovkou na trhu v USA v minulom roku je skutočne obdivuhodný. Značí to jediné, zákazníci o takúto verziu majú stále záujem. Ako dlho to potrvá, je otázne. Do budúcna sa plánuje verzia M2 CS, ktorá bude s určitosťou dostupná len s automatom, rovnako aj verzia s pohonom M xDrive.
Trend je však neúprosný
Iná situácia je s M3 a M4, kde podiel manuálových verzií je na trhu v USA približne 20 % voči automatom. Súčasná generácia týchto áut odíde do dôchodku skôr, ako M2, preto práve najmenšie M bude pravdepodobne posledným BMW M modelom s manuálnou prevodovkou. Čoskoro by sme sa síce mali dočkať verzie Z4 M40i s manuálom, aj to je však len okrajová záležitosť a nie dlhodobý trend. Pri prechode na elektrifikované či čisté elektromobily o manuály od BMW prídeme úplne.
Zdroj: bmwblog