BMW M3 2021 prináša revolúciu a nejde len o dizajn, ktorý polarizuje ako nikdy predým. Mimochodom, keď automobilka pred časom prvýkrát ukázala veľké obličky, nikto neveril, že sa nájde blázon, ktorý to niekedy posunie do sériovej výroby. Dnes sú tu a predstavujú sa aj na tak ikonickom modeli, akým je BMW M3. Zákazníci BMW majú radi výstrednosť a radi sa predvádzajú niečím, čo v záplave konfekcie zaujme. Takže aj keď väčšina verejnosti len neveriacky krúti hlavami, zákazníci, ktorí za auto reálne aj zaplatia, to majú radi. A musím priznať, že niečo do seba určite majú.
Na tento dizajn si treba zvykať, zákazníkom sa však páči a to je pre fabriku najdôležitejšie.
So šesťvalcom aj manuálom
O pohon BMW M3 2021 sa bude starať radový šsťvalec 3.0 R6 M TwinPower Turbo naladený na 353 kW (480 k) pri 6250 ot./min. a krútiaci moment 550 Nm dostupný už od 2650 ot./mn. Pre poriadok treba uviesť, že rovnakú motorizáciu dostane aj BMW M4 2021, teda v podstate dvojdverová kupé verzia sedanu M3. Obidve karosárske verzie zrýchlia z 0 na 100 km/h za 4,2 s (0-200 km/h dajú za 13,7 s). Čo je však ešte zaujímavejšie, autá bude výrobca ponúkať so šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami. A to je vzhľadom na krútiaci moment 550 Nm obrovské prekvapenie. Ak máte technický rozhľad, viete, že postaviť spojku tak, aby dlhodobo zvládala prenos tak masívneho krútiaceho momentu, nie je vôbec jednoduchá záležitosť. O to väčší rešpekt si konštruktéri BMW zaslúžia. Len na doplnenie, disciplínu 80-120 km/h zvládnu BMW M3 aj M4 na 4. prevodový stupeň za 4,1 s.
Competetion na scéne
To však nie je všetko, automobilka rovno ukázala BMW M3 aj BMW M4 vo verziách Competition naladených na vyšší výkon aj krútiaci moment. V ich prípade prúdi k zadným kolesámaž 375 kW (510 k) a 650 Nm (v tomto prípade je vrchol krútiaceho momentu posunutý na 2750 ot./min.). Túto porciu sily však už bude BMW k zadným poháňaným kolesám posielať cez osemstupňový automat M Steptronic. Verzie M3 a M4 Competetion zrýchlia z 0 na 100 km/h za 3,9 s (0-200 km/h za 12,5 s). Vzhľadom na „kratšie“ prevodové stupne zrýchlia z 80 na 120 km/h len za 2,6 s (!). V prípade štandardných verzií a aj pri Competition je maximálna rýchlosť 250 km/h, ak však zákazník zvolí M Driver`s paket, fabrika posunie obmedzovač až k hranici 290 km/h.
BMW M4 Competition má pohotovostnú hmotnosť 1800 kg, o 25 kag viac ako štandardné BMW M4.
Aj s pohonom 4x4
Verzie Competition prídu od leta 2021 aj s možnosťou pohonu všetkých kolies xDrive s rovnakou konfiguráciou ako pri BMW M5, teda s možnosťou odpojenia predného pohonu. V súvislosti s novinkami hovorí fabrika aj o pevnejšom skelete a zavesení s novými hliníkovými výstuhami zvyšujúcimi torznú tuhosť. Upravený podvozok dostal širšie rozchody, výraznejšie odklony kolies a riadenie s variabilným prevodom. Elektronické tlmiče sú v prípade M3 aj M4 súčasťou sériovej výbavy. Predné brzdy so 6-piestikovými strmeňmi majú priemer 380 mm, vzadu je to 370 mm a jednopiestikové strmene. Ak si zákazník priplatí, dostane keramické brzdy s priemermi 400 mm (vpredu) a 380 mm (vzadu). Disky majú priemer 18/19 palcov (vpredu/vzadu) v prípade štandardných verzií a 19/20 palcové disky pri verziách Competition.