Aby sme boli presní, pohotovostná hmotnosť nového BMW M3 CS je 1840 kg, alebo (ak chcete) bez euro-balastu, podľa normy DIN, má 1765 kg. To je len o 15 kg menej v porovnaní s BMW M3 Competition xDrive, ktoré má 510 koní.
Práve predstavené CS má pritom prednú kapotu, strechu, spojlery či kostry predných sedadiel vyrobené z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP), takže snahu ušetriť nejakú hmotnosť konštruktérom uprieť nemôžeme. Z rovnakého dôvodu auto dostalo tiež titánový koncový tlmič výfuku, ten konkrétne ale znížil váhu len o 4 kg.
Pochopiteľne tou hlavnou výhodou je vyšší výkon. M3 CS dostalo motor z kupé CSL, teda trojlitrový radový šesťvalec s výkonom zvýšeným na 405 kW, teda 551 koní. BMW však kvôli zjednodušeniu uvádza rovných 550.
V porovnaní so slabším agregátom má táto radová šestka množstvo drobných zmien, zásadné ale je, že vývojové oddelenie zvýšilo plniaci tlak dvoch turbodýchadiel typu twin-scroll z 1,7 na 2,1 baru. Najvyšší krútiaci moment 650 Nm sa nemení, momentová krivka má však trochu iný priebeh, respektíve je viac plochá. Kým slabší motor dosahuje maximum od 2750 do 5500 ot./min., v prípade CS je to od 2750 do 5950 ot./min. Limit je potom na hranici 7200 otáčok za minútu.
S motorom je spriahnutá osemstupňová automatická prevodovka ZF a systém xDrive s možnosťou úplne odpojiť pohon predných kolies vďaka elektronicky riadenej lamelovej spojke a vzadu nechýba aktívny samosvorný diferenciál.
Táto výbava autu umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundu, dvojnásobok zvládne za 11,1 sekundy, a pretože novinka bude mať v štandardnej výbave posunutý obmedzovač, jej maximálna rýchlosť je 302 kilometrov za hodinu.
BMW tiež upozorňuje na individuálne ladený podvozok so špecifickou charakteristikou adaptívnych tlmičov a prispôsobenými pružinami, stabilizátormi i geometriou, nie všetko ale dostanete v sérii. Pripláca sa napríklad za dodatočné hliníkové výstuhy v motorovom priestore i karbón-keramické brzdy. A to za M3 CS dáte 146 000 eur (v Nemecku), takže je o viac ako 45 tisíc eur drahšia ako M3 Competition xDrive.
Na druhej strane máte v sériovej výbave napríklad laserové svetlá, tak aby ste si nemysleli, že vám BMW tento model predá úplne oholený. A kedy si ho budete môcť kúpiť? Výroba začína v marci 2023 a nemala by trvať ani rok. Takže ak M3 CS potrebujete, neváhajte. Čoskoro nebudú.
zdroj: BMW