Len pre poriadok dodávame, že spomínaný rozdiel medzi štvordverovou a päťdverovou M3 je väčší, ako napríklad medzi M340i a M340i Touring – v tomto prípade si priplatíte „len“ 1874 eur. Kde sa nazbieralo tých skoro 2800 eur, nám možno vysvetlí slovenské zastúpenie BMW, v každom prípade sa pripravte, že za novú „eM-Trojku“ v kombíku zaplatíte najmenej 100 260 eur.
Ak sa pozrieme na najbližšie stojace konkurenčné Audi RS4 Avant, mníchovské auto je poriadne drahšie. Štyri kruhy vám svoju variáciu na rýchlu a praktickú prémiovú štvorkolku predajú za 87 870 eur. Je ale nutné dodať, že v tomto prípade dostanete „len“ 450 koní a o niečo horšiu dynamiku. M3 Touring totiž vychádza z najvyššej verzie xDrive Competition s výkonom 510 koní.
BMW vám za uvedenú čiastku štandardne dodá kompletne diódové svetlá, predné i zadné parkovacie senzory, elektrické otváranie dverí batožinového priestoru so samostatne otvárateľným oknom, v kabíne nájdete kožené čalúnenie, automatickú trojzónovú klimatizáciu, ambientné osvetlenie, zadné sedadlá delené v pomere 40:20:40, športové elektricky ovládané predné sedačky s vyhrievaním a samozrejme nové veľké displeje s operačným systémom OS8, keďže tu máme trojku po facelifte.
Štvorkolku sme spomínali, takže len dodávame, že s ňou je spojená výlučne osemstupňová automatická prevodovka, ale tiež aktívny zadný diferenciál a dostanete tiež adaptívny podvozok, športový výfukový systém a hromadu ďalších prvkov, ktoré na sebe nesú písmeno M.
Dobrou správou je, že za väčšinu lakov (aj metalických) sa nepripláca nič, ak vám ale padne do oka odtieň z ponuky Individual, pripravte sa, že po vás BMW bude chcieť 1116 až 3545 eur.
M3 Touring má rozdielnu veľkosť predných a zadných kolies, vpredu sú 19-palcové, vzadu 20-palcové, pričom väčšie disky k tomuto modelu automobilka oficiálne nedodáva. To ale neznamená, že nemáte možnosť vybrať si trochu iné lakovanie. Predajca za inú farbu bude chcieť 362 eur, a ak by ste rovno chceli aj „okruhové“ pneumatiky, priplatíte si 982 eur.
Ako sme uviedli, v základe už máte kožu, konkrétne Merino, ale BMW ponúka veľké množstvo ďalších typov koženého čalúnenia v rôznom farebnom prevedení a kvalite, takže aj v tu môžete navyše nechať od 362 do 2636 eur. A to ešte nehovoríme o interiérových lištách. Ak chcete hliník, vyjde vás to 310 eur, za karbónové ale dáte 1292 eur.
Díleri vám budú navyše ponúkať rôzne typy výbavových paketov, napríklad Innovation, ktorý obsahuje laserové svetlá, head-up displej, asistenta diaľkových svetiel a pár ďalších vecí za 3838 eur. Ale najzaujímavejší, ale pochopiteľne i najdrahší je balíček M Race Track za 15 608 eur. Za cenu Škody Scala máte karbón-keramické brzdy, karbónové predné sedačky aj s interiérovými lištami vyrobenými z rovnakého materiálu, tiež head-up, kované disky či M Drive Professional, s ktorým môžete merať časy na kolo či uhol a priebeh driftu.
zdroj: BMW Slovensko