O chystanej M3 v kombíku vás priebežne informujeme už skoro dva roky, takže táto svetová premiéra je prekvapivá asi len pre niekoho, kto ich strávil v umelom spánku. Navyše posledné týždne nás BMW (aj kvôli 50. výročiu športovej divízie) zásobuje informáciami o tomto aute skutočne nadštandardne, dokonca do tej miery, že už tých upútaviek či fotografií maskovaných prototypov bolo občas až príliš.
Tomu je však v tejto chvíli koniec. Automobil s typovým označením G81 je oficiálne vonku a my sa s vami môžeme okrem fotografií a videa podeliť aj o najzaujímavejšie detaily.
Nový konkurent Audi RS4 Avant a Mercedesu-AMG C 63 4Matic je postavený na báze modelu M3 Competition, takže dostal trojlitrový radový šesťvalec naladený aj vďaka dvom turbodúchadlám na 510 koní pri 6250 otáčkach za minútu a 650 newtonmetrov dostupných v rozmedzí od 2750 do 5500 ot./min.
Aj kvôli tomu si musíte nechať zájsť chuť na manuálnu prevodovku, s týmto motorom sa spája len osemstupňový automat a zároveň pohon všetkých kolies xDrive. Práve kvôli nemu si však starosť o zábavu za volantom tohto auta robiť nemusíte. Keď na to príde, v režime 4WD Sport systém uprednostní pri rozdeľovaní výkonu zadnú nápravu a po vypnutí stabilizácie vám nový Touring dokonca ponúkne pohon výlučne zadných kolies.
Ak si robiť o niečo starosti, potom to je pohotovostná hmotnosť, ktorá sa vyšplhala až na 1940 kg, je ale fakt, že na dynamike v priamke sa to zjavne príliš nepodpísalo. M3 Touring je totiž schopná vystreliť z miesta na stovku za 3,6 sekundy a s paketom M Driver´s vám výrobca navyše posunie obmedzovať z obligátnych 250 na 280 kilometrov za hodinu.
Vlastne ani na rýchlosti v zákrutách sa tá extrémna váha zase neprejavila toľko, ako by ste možno čakali. Minulý týždeň toto auto zvládlo Nordschleife za 7 minút a 35,06 sekundy, čím okrem iného prekonalo i staršieho súrodenca M5 Competition s výkonom 625 koní.
Čo sa týka zvyšku, ten v zásade kopíruje súčasné modely M3 a M4. Touring má vpredu 19 a vzadu 20-palcové disky, za príplatok si môžete priplatiť za karbónovo-keramické brzdy, exteriérové doplnky z uhlíkového kompozitu či head-up displej. Ak sa premiestnime do interiéru, kombi už kopíruje svojou výbavou či úpravami modely po medzigeneračnej modernizácii, takže vodič má pred sebou dve veľké obrazovky spojené do takzvaného Curved Display, ktoré bežia na operačnom systéme BMW 8.
Svetovú výstavnú premiéru bude mať M3 Touring už onedlho v rámci festivalu rýchlosti v Goodwoode, objednávky však Nemci začnú prijímať až v septembri tohto roka. Na trh sa potom prvé kusy dostanú v novembri, po spustení produkcie, ktorá bude prebiehať priamo v Mníchove.
zdroj: BMW