Zadný pohon je v tejto triede už skutočným unikátom. Nehovorím, že BMW je jediná značka, ktorá ho ponúka, ale je jedna z mála. Veď aj tak je drvivá väčšina predaných trojkových BMW s pohonom xDrive. Na bežné jazdenie do rôznych situácií je skutočne pohon xDrive pre vodičov bezpečnejší a tiež rýchlejší.
Stále možnosť voľby
Avšak trieda športových áut je na tom inak. BMW našťastie nenastúpilo na cestu len pohonu všetkých kolies a stále ponúka aj verziu so zadným pohonom, či dokonca s manuálnou prevodovkou. A aj keď si M xDrive môžete prepnúť do režimu 2WD, niekto má rád jednoducho len zadný pohon. A tým mu BMW stále dáva možnosť voľby.
Avšak späť k M3 a M4 s pohonom M xDrive. Verzie s týmto pohonom sú k dispozícii len s výkonnejšou verziou trojlitrového radového šesťvalca s maximálnym výkonom 375 kW (510 k). V tomto prípade je jedinou voľbou 8-stupňová automatická prevodovka. Vzadu nájdeme aktívny M diferenciál, ktorý elektronicky rozdeľuje prenos krútiaceho momentu medzi zadné kolesá.
Stovka za 3,5 sekundy
V strede auta je viaclamelová spojka, ktorá rozdeľuje krútiaci moment medzi predné a zadné kolesá. V bežnom režime je M3 aj M4 s M xDrive pohonom zadokolka, riadiaca jednotka podľa potreby a straty trakcie zadných kolies okamžite posiela krútiaci moment aj na predné kolesá. V dynamických parametroch ide o zlepšenie voči verziám s pohonom zadných kolies o 0,4 sekundy, ak sa teda rozprávame o zrýchlení z 0 na 100 km/h. Verzie s M xDrive zvládnu túto disciplínu za 3,5 sekundy.
Zaujímavosťou je aj napriek pohonu všetkých kolies rozdielny priemer diskov, teda vpredu sú 19- a vzadu 20-palcové. V základe má vodič k dispozícii 3 jazdné režimy. Prvým je 4WD, druhým 4WD Sport, kde na zadné kolesá smeruje vo všetkých situáciách viac krútiaceho momentu, ako na tie predné. Posledným je 2WD, čo asi netreba predstavovať. Cena pre Slovenskú Republiku ešte nebola zverejnená, k dispozícii budú autá v priebehu leta 2021.
zdroj: BMW