Vďaka vstrekovaniu vody do valcov vydolovali v BMW z prepĺňaného radového 6-valca 368 kW (500 k) a 600 Nm. To je o 70 k a 50 Nm viac ako má bežná sériovka.
M4 GTS zvládne stovku za 3,8 s. Maximálnu rýchlosť má obmedzenú na netradičných 305 km/h.
Je jasné, že M4 GTS nie je iba o doplnkoch, ako karbónové krídlo, či splitter. Svedčí o tom aj čas dosiahnutý na Nürburgringu. Jeho hodnota je 7 min a 28 s. M4 GTS sa ním zaradilo na 30 priečku v tabuľke časov na legendárnom okruhu. Nová bavorská mašina za sebou nechala napríklad Porsche Carrera GT, Koenigsegg CCX, Mercedes-Benz AMG GTS, alebo okruhovo zameraný Shelby Mustang GT350R a samozrejme Alfu Romeo Giulia QV. Iba pre porovnanie, bežná sériová M4 zvládne severnú slučku za 7:52, M3 CSL ju zdolalo za 7:50 a M3 GTS E92 za 7:48.
Pod kapotou 500 koní
Jedným z kľúčov k úspechu M4 GTS je jednoznačne motor. Kupé má pod kapotou 3,0 litrový prepĺňaný radový 6-valec, rovnako ako bežné verzie. Agregát v tomto prípade dostal systém vstrekovania vody do valcov, podobne ako safety car BMW M4 pre Moto GP. Vďaka nemu stúpol výkon na 368 kW (500 k) a krútiaci moment na 600 Nm. Ak by niekoho práve pri tomto type auta zaujímala spotreba, výrobca udáva jej hodnotu v kombinovanom cykle na úrovni 8,3 l/ 100 km. Podľa BMW si totiž M4 GTS pri bežnej jazde vypýta rovnako ako sériová M4 s výkonom 317 kW (431 k). Aj to je jeden z dôvodov, prečo sa v BMW budeme stretávať so vstrekovaním vody do valcov čoraz častejšie. Motor je spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou M DCT. Samozrejmosťou je v tomto prípade možnosť manuálneho radenia pádlami pod volantom, či pomocou radiacej páky, alebo funkcia Launch Control. Takmer 70 k a 50 Nm navyše však spolu s hmotnosťou môžu za to, že GTS zvládne zrýchlenie na stovku o pol sekundy rýchlejšie ako bežná M4, teda za 3,8 s. Výnimočnosť tohto modelu podčiarkuje aj posunutý obmedzovač rýchlosti. Maximálka je totiž namiesto klasických 250 km/h obmedzená na 305 km/h.
Vodič si môže na okruhu prispôsobiť aerodynamiku pomocou výsuvného predného splittera a v troch uhloch nastaviteľného zadného krídla.
Druhým kľúčom k výnimočným jazdeckým zážitkom je už spomínaná hmotnosť. M4 GTS váži 1 510 kg bez vodiča, čo je iba o pár kg viac ako má sériová M4 s manuálnou 6 stupňovou prevodovkou (1 497 kg bez vodiča). V porovnaní s M4 so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorú má aj GTS je už situácia iná. Takto vybavená M4 totiž váži 1 537 kg bez vodiča, čo znamená, že GTS je ľahšia o 27kg. Jej pomer hmotnosti a výkonu je skvelých 3,0 kg/k. Vývojári to dosiahli rozsiahlym použitím kompozitu z uhlíkových vlákien. Z karbónu ja napríklad predná a zadná kapota, strecha, predný splitter, zadné krídlo aj difúzor. Uhlíkové vlákna však nájdeme aj vo vnútri. Z tohto materiálu sú napríklad škrupinové sedadlá, či výstuha prístrojovej dosky. Odľahčené sú aj bočné panely, či obklady dverí, ktoré majú namiesto madiel iba popruhy v štýle závodných špeciálov. Aby toho nebolo málo, auto dostalo titánový tlmič výfuku a karbón-keramické brzdové kotúče. Aj to iba potvrdzuje, aká ľahká je už sériová M4.
GTS jazdí na hliníkových kovaných diskoch dizajnu 666M. Obuté sú do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozmerom 265/35 R19 vpredu a 285/30 R20 vzadu. Vo výkonoch na trati im asistuje športový podvozok nastaviteľný v troch stupňoch. Vodič si však okrem podvozka môže na okruh prispôsobiť aj aerodynamiku. Zabezpečí mu to výsuvný karbónový splitter a v troch uhloch nastaviteľné karbónové krídlo.
M4 GTS je prvé BMW so svetlami s OLED technológiou.
M4 GTS okrem výkonu a jazdných zážitkov prináša aj novinku vo forme osvetlenia auta. Vpredu nájdeme adaptívne LED svetlá, na ktoré sme si už v tejto kategórii áut zvykli, no výrazná inovácia nás čaká vzadu. Zadné svetlá totiž po prvýkrát v sériovom BMW využívajú technológiu organických svetelných diód OLED. Ich výhodou je, že vyžarujú svetlo celým povrchom a nie iba bodovo, ako klasické LED diódy. Ploché OLED diódu majú hrúbku iba 1,4 mm.
Už sme načrtli, čo všetko nájdeme v interiéri. Spomínané karbónové škrupinové sedadlá vážia polovicu toho, čo sériové kúsky. Sú potiahnuté kombináciou alcantary a kože Merino. Alcantarou je potiahnutý aj športový volant. K dokresleniu charakteru je navyše k dispozícii balík príslušenstva Clubsport. Ten obsahuje oranžovo lakovaný rám za prednými sedadlami, šesťbodové bezpečnostné pásy a hasiaci prístroj.
BMW modelom M4 GTS navyše oslávi 30. výročie typu M3. Prvá M3 totiž prišla do predaja v roku 1986 a jej špeciálny nástupca bude viac než dôstojným nástrojom, ako si toto výročie pripomenúť. Automobilka vyrobí iba 700 kusov M4 GTS. O tom, že je to jednoznačne okruhové náradie na značkách, svedčia aj jazdy na okruhoch Spa-Francorchamps, Nürburgring alebo Laguna Seca, ktoré automobilka chystá pre majiteľov po dodaní ich budúcich miláčikov.
Prvé BMW M3 prišlo do predaja v roku 1986 a vzniklo z okruhového špeciálu. Aj preto žiadnu odľahčenú verziu nepotrebovalo. Ďalšie generácie už boli civilnejšie, no rozhodne nie horšie. Aj preto legenda menom M3 oslávi budúci rok už 30 rokov.
M3 GT E36 otvorila ságu špeciálnych odľahčených modelov M3 určených na víkendové šantenie na okruhu. M3 E36 bola totiž po ostrej a v akejkoľvek verzii takmer okruhovej M3 E30 civilnejšia. M3 GT mala o 30 kg menej a o 13 k viac. Vzniklo 356 ks.
M3 CSL (Coupe Sport Leichtbau) už bolo o 110 kg ľahšie ako bežná M3. Vďačí za to napríklad aj karbónovej streche, ktorá okem iného pomohla posunúť ťažisko nižšie. CSL dostalo aj 17 k a 5 Nm navyše. BMW vyrobilo 1 400 ks CSL.
M3 GTS E92 už bola o 136 kg ľahšia ako bežná sériovka a dostala okrem karbónovej strechy aj nastaviteľný podvozok a aerodynamické doplnky vrátane nastaviteľného krídla. Stovku pokorila za 4,3 s a automobilka vyrobila iba 135 kusov.
M3 CRT (Carbon Racing Technology) dostala do 4-dv. karosérie rovnaký motor ako GTS E92. Namiesto klietky však mala kvalitné audio a navigáciu. Napriek tomu bola o 70 kg ľahšia ako rovnako vybavená M3. Limitovaná séria bola obmedzená iba na 67 ks.