BMW M5 F90 obkrúžilo legendárny Nurburgring za 7:38,92. Na sedan tejto kategórie pozoruhodný výkon.
BMW M5 F90 xDrive v znamení efektivity
Aktuálny test kolegov zo Sport Auto ma začína napĺňať zvedavosťou a po dlhej dobe sa teším, čo na nás mníchovskí inžinieri nachystali. Ak sériový kus, ktorý sa váhovo blíži 1,9 tonám (1855 kg), dôkaze obkrúžiť takto náročný a zároveň legendárny okruh, ako je Nurburgring, pod 8 minút, pozeráme sa na BMW, ktoré dokáže výkonmi zaujať kohokoľvek.
Aký teda zajazdili čas? Je to neuveriteľných len 7:38,92! To sú čísla, za ktoré v Eifelskom pohorí jazdili donedávna automobily triedy hyperšport, alebo extrémne upravené okruhové špeciály. Pre porovnanie, BMW M4 F82 GTS, ktoré už nemôžeme počítať za úplne sériový automobil, zajazdilo severnú slučku za 7:27,88. Z daného pohľadu je výkon BMW M5 F90 neuveriteľný. To si musíme uvedomiť, že BMW ma v zásobe ešte viac športovo orientovanú verziu Competition s výkonom 460 kW (625 k), 800 Nm a lepším podvozkom.
Či vás už časy Nurburgringu zaujímajú alebo nie, je potrebné uznať, že nová generácia M5 je až neuveriteľne rýchlym autom, a mňa osobne zaujala tiež. Nezabudnite si spraviť chvíľku čas a pozrieť jazdu redaktorov Sport Auto.
Najrychlejsie Sedany/Kombi Nurburgingu | ||
1 | Jaguar XE SV Project 8 | 07:21.2 |
2 | Alfa Romeo Giulia QV | 07:32.0 |
3 | Porsche Panamera Turbo 971 MK2 | 07:38.0 |
4 | BMW M5 F90 | 07:38.9 |
5 | Mercedes E63 S Amg Touring w213 | 07:45.2 |
6 | Volvo S60 Polestar | 7.51.11 |
7=8=9 | Bmw M5 F10 | 07:55.0 |
7=8=9 | Mercedes E63 S Amg Touring W212 | 07:55.0 |
7=8=9 | Subaru WRX STI | 07:55.0 |
10 | Cadillac CTS-V 2009 | 07:59.3 |