Poďme však späť k supersedanom. Mercedes-AMG už ponúka aj verziu E63 4MATIC, Audi má svoju RS6 (hoci nie ako sedan) a tak trh tlačí aj na BMW, aby prišiel so štvorkolkou. Predaje sú jednoducho predaje. No nezúfajte. Podľa posledných správ bude v Európe BMW M5 xDrive iba alternatívou k M5 so zadným pohonom. Naopak v USA zrejme už na výber nedostanú a u tamojších dílerov bude k dispozícii iba M5 xDrive.
"Nepoužil by som slovo štvorkolka (four-wheel drive), pretože je to vždy spojené, trochu emocionálne, s jazdou rovno a to nie je to, o čom hovoríme. Takže keď sa vydáme cestou pohonu oboch náprav, pre nás to je ako pohon zadných kolies s väčšou trakciou," šéf BMW M Frank van Meel.
Nová generácia M5 príde v roku 2018
Viac výkonu pôjde na zadok
Na scénu však prichádza šéf BMW M Frank van Meel, ktorý do BMW mimochodom prišiel z Quattro Gmbh a snaží sa ukľudniť vášne okolo tejto otázky. "Nepoužil by som slovo štvorkolka (four-wheel drive), pretože je to vždy spojené, trochu emocionálne, s jazdou rovno a to nie je to, o čom hovoríme. Takže keď sa vydáme cestou pohonu oboch náprav, pre nás to je ako pohon zadných kolies s väčšou trakciou." Podľa neho teda nová M5 nebude permanentná štvorkolka a xDrive nebude mať v normálnom režime pomer výkonu 40:60, ako je to bežné pri iných modeloch. V M5 pôjde krútiaci moment primárne na zadnú nápravu a predné kolesá systém pripojí iba pri strate trakcie. Podobne ako v BMW X5M a X6M, pri ktorých výrobca sľubuje šikovným vodičom aj kontrolované drifty. Pre väčšinu z nás je však dôležité, že M5 bude na trhu aj ako čistá zadokolka. Teda ak si to vedenie automobilky do roku 2018 nerozmyslí. Vtedy by totiž mala prísť nová generácia M5, ktorá nahradí tú súčasnú M5 F10. Pod kapotu zrejme dostane 4,4 litrový prepĺňaný motor V8 s výkonom medzi 600 až 650 koňmi. Tiež bude, rovnako ako bežné modely nového BMW 5, asi o 100 kg ľahšia.
Zdroj: bmwblog