BMW oznámilo príchod štvorturbovej verzie vznetového trojlitra vo väčšej sedmičke. Bola to tak len otázka času, kedy sa tento motor dostane aj do menšej 5-ky a hlavne otázka, aké bude dosahovať dynamické parametre.
Aj vďaka pohonu všetkých kolies tak akceleruje nové BMW M550d xDrive z 0 na 100 km/h len za 4,4 sekundy a kombi verzia na to potrebuje o 2 desatiny viac.
Už predchádzajúci model BMW M550d xDrive F10 totiž ponúkal zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Novinka tak musela ponúknuť viac. BMW opäť stvorilo najvýkonnejší vznetový sériovo vyrábaný 6-valcový vznetový motor na svete. Vstrekovací systém využíva tlak viac ako 2 500 barov.
Za týmto nápisom už nebudú 3, ale rovno 4 turbodúchadlá.
Motor má 2 malé turbodúchadlá pre vysokotlakové a 2 turbodúchadlá pre nízkotlakové preplňovanie. 3 z nich sú využiteľné stále, jedno vysokotlakové sa pripája až po prekročení 2 500 ot./min. Zdokonalený systém chladenia stlačeného vzduchu prináša tiež určité benefity.
V interiéri sa toho voči bežnej 5-ke veľa nezmenilo.
Maximálny výkon dosahuje 294 kW (400 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 760 Nm, pritom 450 Nm je dostupných už pri 1 000 ot./min. Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic, ktorá prenáša krútiaci moment na všetky 4 kolesá cez pohon xDrive.
Zrýchlenie na 100 km/h na úrovni M5 F10
Aj vďaka pohonu všetkých kolies tak akceleruje nové BMW M550d xDrive z 0 na 100 km/h len za 4,4 sekundy a kombi verzia na to potrebuje o 2 desatiny viac. Najvýkonnejší diesel tak dokáže v tejto disciplíne dorovnať čas minulej generácie M5 F10. Nová M5-ka preto tiež dostane pohon xDrive.
Novinka ponúkne okrúhlych 400 koní.
Ale späť k M550d xDrive. Vozidlo je v sérii vybavené športovým pružením s 10 mm znížením svetlej výšky, zatáčaním zadných kolies a 19-palcovými diskami. Vo vnútri nájdeme športové sedadlá s kožou Dakota a M športovým volantom. Sedan bude dostupný od júla a kombi od konca tohto roka. Cenu zatiaľ nešpecifikovali, ale bude pravdepodobne podobná cene M550i xDrive (87 400 €).