Motor dáva 478 koní...na pol plynu
Podľa úpravcov určite. Zmerali mu výkon 478 koní pri 5500 ot/min. To je menej, ako output pôvodného motora V10. Netreba však zabúdať na hlad rotačného motora po otáčkach. Výkon pri 5500 ot/min určite nie je špičkový. Prečo ho nezmerali pri "plnej paľbe", je záhadou. Konkrétny wankel by bez problémov mohol dať 800 - 1000 koní pri cca 10 000 ot/min. A to sú úctyhodné čísla! Úpravy neostali iba pri swape agregátu. Takmer celý interiér je preč, vrátane sedačiek. Tie nahrádzajú kovové „škrupiny“ so skromnými výplňami. Iba toľko, koľko je treba. Projekt sa nesie v znamení radikálnej diéty.
Sekvenčná prevodovka Samsonas v spojení s keramickou spojkou Exedy, prídavné palivové čerpadlá Bosch a vstrekovače Microtech..... to sú len niektoré z úprav beštiálneho kupé. Šasi osadili sadou KW V3, vpredu sú 10-piestikové brzdy (!) a vzadu 4-piestikové. Celok perfektne dopĺňajú 19-palcové disky Rotiform.
Wankel v BMW nie je veľmi typický. O to viac je projekt zaujímavý!
BMW je hotové a na predaj
Práca nezostala len vo fáze projektu. Konkrétny kus na fotkách je na predaj. Majiteľ Warren Rodger zverejnil ponuku na FB profile, cena je veľká neznáma. Auto si zatiaľ nechali v Juhoafrickej republike. A „vďaka“ množstvu radikálnych úprav by ste ho v EÚ prihlásili ťažko. Veď viete, homologizácia a iné byrokratické záležitosti... Na tuningovom alebo drift zraze by wankel BMW M6 hviezdilo a vytŕčalo z davu. Aj napriek skvelým agregátom mníchovskej značky.
Zdroj: carscoops