BMW M8 príde ako Coupé, Cabrio a Gran Coupé

BMW M8 kupé aj kabriolet prichádzajú s interným označením F91 a F92, teda rovnako ako BMW M5 sa vzdali označenia s písmenkom G. To však nie je všetko, už onedlho totiž spoznáme aj tretí variant karosérie Gran Coupe, v ktorom tiež bude verzia M8.

Najpoužívanejší BMW M motor súčasnosti 4,4 V8 biturbo


BMW novinku ladilo okrem slávneho Nürburgringu aj na testovacom okruhu Miramas na juhu Francúzska, alebo v zimnom testovacom centre Arjeplog. Tou iste najdôležitejšou zmenou voči bežnejšej M850i je motor. Ide tiež o 4,4-litrový zážihové preplňovaný osemvalec spojený s 8-stupňovým automatom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Výkonové parametre sú však na úrovni M5. V reči čísel tu teda máme 441 kW (600 k) a 750 Nm pre bežnú verziu a 460 kW (625 k) a rovnakých 750 Nm pre Competition. Dynamika je jednoznačná, bežné verzie zrýchlia na 100 km/h za 3,3 (kupé), respektíve 3,4 sekundy (kabriolet). Výkonnejšie Competition za 3,2 sekundy (kupé) a 3,3 sekundy (kabriolet). Verzia M8 Competition kupé je tak najrýchlejšie akcelerujúce BMW v histórii (zo sériových modelov).

Vstrekovací tlak je na úrovni 350 barov. Chladenie má 2 vysokoteplotné okruhy, vlastný chladič pre motorový olej a olej v prevodovke. Pohon všetkých kolies M xDrive má rovnako ako v M5 aj režim 2WD, teda len pohon zadnej nápravy. Podvozok obsahuje napríklad kované ramená alebo oceľovú výstuhu v tvare X na zadnej náprave. V sérii je aj M adaptívny podvozok. Tento fakticky GranTourismo/superšport stojí na 20-palcových diskoch, vpredu s rozmermi pneu 275/35 a vzadu s 285/35. Všimnite si ten nepatrný rozdiel rozmerov pneu, len 10 mm. Prekvapivé, však?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Za príplatok sú dostupné karbón-keramické brzdy. O novom brzdovom systéme s elektronickým aktívnym členom pre zmenu naladenia ich účinku posilňovača sme už informovali. Špecifický dizajn pre M8 je viditeľný zvonku aj zvnútra. V štandardnej výbave je aj head-up displej, parkovací asistent alebo BMW Live Cockpit Professional displej. Cenu nemajú zatiaľ ani na nemeckom konfigurátore.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

BMW spolu s autami predstavilo aj časti M Performance Parts, ktoré spravia z bežnej M8 skutočne zaujímavý kúsok. K dispozícii je napríklad volant s karbónovými pádlami, športové brzdové platničky, karbónová maska chladiča alebo karbónový kryt na motore.

Zdroj foto: BMW

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov