BMW sa stalo aj v roku 2022 najpredávanejšou nemeckou prémiovou značkou a podarilo sa jej tak obhájiť prvé miesto. Firma síce zaznamenala medziročný pokles, no stále má lepšie čísla ako hlavná konkurencia v podobe Mercedesu a Audi. Jedným dychom musíme dodať, že rozdiel sa zmenšuje a stuttgartská automobilka si na BMW brúsi zuby. Poďme sa pozrieť na konkrétne čísla.
Mníchov stále dominuje
BMW predalo v uplynulom roku 2 100 692 áut. Na prvý pohľad veľmi slušný výsledok, v skutočnosti ale ide o 5,1 % prepad v porovnaní s rokom 2021. Medziročný pokles zaznamenal aj Mercedes, ten na úrovni 1 %. Globálne sa im podarilo predať 2 043 900 vozidiel, čo je o 56 792 áut menej ako BMW a daný rozdiel sa v porovnaní s predošlým rokom zmenšil. Audi v medziročnej bilancii taktiež nie je v plusových číslach, eviduje pokles predajov o 3,9 %. Ingolstadt však za hlavnými konkurentami zaostáva viac, predal 1 614 231 áut. Rozmeňme si tieto čísla na drobné.
Predaje elektrifikovaných vozidiel u BMW vzrástli o 35,6 %, na celkových 372 956 kusov. Napriek medziročnému nárastu to však stále nie je ani pätina celkových predajov. Podobne je na tom aj Mercedes, ktorý pustil do sveta 319 200 plug-in hybridných alebo plne elektrických áut (ide o 19-% medziročný nárast), čo predstavuje cca 15 % z celkového čísla. Audi uvádza len predaj elektromobilov: 118 196 kusov, čo je 44,3-% nárast, s Mercedesom a BMW ho ale bez ďalších informácií v tejto štatistike porovnať nemôžeme.
Mimoriadne sa darilo aj luxusným a športovým značkám a modelom. Rolls-Royce, ktorý patrí pod BMW, zaznamenal najlepší rok v histórii. Zákazníkom odovzdal 6021 vozidiel. Rekordný rok mal aj Mercedes-Maybach, ktorý sa môže pochváliť 21 600 dodávkami (37-% nárast) a za zmienku stoja aj čísla divízie Audi Sport. Tá si taktiež pripísala predajný rekord: 45 515 vozidiel, čo je 15,6-% nárast.
Titulná foto: Mikeshouts