Najväčším prínosom bude pre užívateľov určite maximálny výkon. Asi nie je veľkým tajomstvom, že modely M50d v radoch 5, 7 alebo X5 a X7 už jednoducho pre emisie postupne skončia. Preto príde k navýšeniu výkonu verzií 40d tak, aby strata voči 50d nebola až tak veľká.
Spolu s tým ide ruka v ruke aj zmena výkonu aj v prípade verzií 30d. Celohliníkové motory už budú mať všetky 48 V sieť a najnovšiu generáciu vstrekovania Common-Rail s piezoelektrickými vstrekovačmi. Tie ponúkajú celkovo až 10 dávok na jeden pracovný cyklus a maximálny vstrekovací tlak až 2 700 barov.
Výkonnejší vznetový šesťvalec
Vďaka všetkým úpravám tak pri základnej verzii 30d vzrástol maximálny výkon o 15 kW (21 k) na 210 kW (286 k) a krútiaci moment o 30 Nm na 650 Nm. Ak si pamätáte, s rovnakým výkonom v 90-tych rokoch prišiel legendárny 4,0-litrový zážihový V8 od BMW a vo svojej dobe voči konkurencii ponúkal špičkové parametre. Nuž, svet sa rýchlo mení a tieto hodnoty a dokonca prekonaný krútiaci moment o 250 Nm (V8 mal vtedy rovných 400 Nm) sú dnes možné aj v základnom vznetovom 3,0-litrovom šesťvalci.
Nový motor BMW v 730d a 730d xDrive skráti zrýchlenie na 100 km/h o 0,2 sekundy na 5,9, respektíve 5,6 sekundy. Ešte vyššie stojí verzia 40d, ktorá povýšila na 250 kW (340 k) a 700 Nm. Motor využíva 2 turbodúchadlá, na rozdiel od 30d. Jedno je vysokotlakové a druhé nízkotlakové. Aj v tomto prípade znížili čas potrebný na šprint z 0 na 100 km/h o 0,2 sekundy na výsledných 5 sekúnd v prípade verzie 740d xDrive.
BMW 7 bude jedno z prvých, kde sa vynovený diesel predstaví
Obe verzie motorov ponúkne BMW hneď aj v X3, X4, X5, X6 a X7, rovnako aj v nedávno predstavenom 6 Gran Turismo, postupne aj v modernizovanej 5ke a časom aj v menšej 3ke. Obzvlášť v malej 3ke by silnejší motor vo verzii M340d mohol byť skvelým spoločníkom na dlhé trasy.
Do štandardnej výbavy BMW 3 od leta pribudne Operating System 7, spolu s ním aj digitálny displej Live Cockpit. Poslednou inováciou v lete 2020 bude pridanie verzií 218d Gran Coupe a 220d xDrive Gran Coupe. Slabší ponúkne 110 kW (150 k) s 350 Nm, silnejší 140 kW (190 k) a 400 Nm. Slabší bude v sérii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok s 8-stupňovou automatickou. Tá bude v sérii pre silnejší 220d xDrive.
Zdroj foto: BMW