Už v roku 2025 by mala byť štvrtina všetkých predaných BMW elektrická. O rok neskôr dokonca tretina. Tento nárast má nemeckej automobilke zabezpečiť okrem iného aj Neue Klasse, teda sériová verzia práve predstaveného konceptu, ktorý nadväzuje na januárovú štúdiu „i Vision Dee“ a zároveň vzdáva hold pôvodnej „Novej Triede“, teda rodine sedanov a kupé, ktorá formovala značku za začiatku 60. rokov.
Asi by sme mali zároveň dodať, že nová Neue Klasse nie je len štvordverový sedan (mimochodom, šéf dizajnu Domagoj Dukec priznáva, že novinka je čiastočne inšpirovaná BMW E30). Opäť má ísť o skupinu niekoľkých modelov, medzi inými sedanov a SUV.
Celkovo ide o šesť elektromobilov, ktoré budú na trh uvedené v priebehu rokov 2025 až 2027, aj keď nie všetky budú postavené na rovnakej platforme. BMW chce pokryť batériovými modelmi hneď niekoľko segmentov a na to by jedno šasi nestačilo.
Úplne prvá ale bude „elektrická trojka“, model ktorý má byť priamym súperom Tesly Model 3 či Hyundaia Ioniq 6. Podľa všetkého skutočne nebude vyzerať ako práve predstavený koncept Neue Klasse, určite však bude batériový rad 3 týmto autom do značnej miery inšpirovaný.
BMW chce skrátka odlíšiť doteraz vyrábané elektromobily od tých budúcich... štylisticky i technikou. Štylisticky dokonca až tak veľmi, že sa mníchovská automobilka nebude zdráhať uviesť na trh polarizujúci dizajn, to ale v prípade BMW už dávno nie je novinka.
Pokiaľ ide o konkrétne technické parametre, tie zatiaľ nie sú známe. Nemci ale hovoria, že nová generácia elektromobilov prinesie „o 30 percent rýchlejšie nabíjane, o 25 percent vyššiu prevádzkovú efektivitu a o 30 percent väčší dojazd“.
Aby BMW niečo také zvládlo, začne používať nové valcovité lítiovo-iónové články Gen6. Mali by mať o 20 percent vyššiu energetickú hustotu, vďaka 800-voltovej architektúre zvládnu nabíjanie výkonom 270 kW, 10 minút na nabíjačke by malo predĺžiť dojazd o 300 kilometrov a celkový akčný rádius modelov s najväčšou kapacitou by mal atakovať hranicu 1000 kilometrov.
Zmeny vo výrobných procesoch a dizajne týchto batérií by mali znížiť náklady na ich výrobu až o 50 percent, ale o koľko sa to prejaví na cenách, to momentálne nikto asi netuší.
Nová generácia elektromobilov BMW bude spočiatku vyrábaná v maďarskom Debrecíne, údajne bez akýchkoľvek fosílnych palív a s celkovo nižšou produkciou CO2, detaily však automobilka zverení neskôr.
zdroj: BMW