Podľa tlačových správ samotnej automobilky, ktorá k tejto téme sporadicky vydáva informácie, by sa mal prvý automobil z takzvanej „Novej triedy“ začať vyrábať v roku 2025, a to v najnovšej továrni značky v maďarskom Debrecíne. Tá má byť mimochodom ako prvá takzvane CO2 neutrálna a tak by neprekvapilo, že práve tu budú chcieť Nemci vyrábať len čisto elektrické autá.
Oliver Zipse, generálny riaditeľ značky, prezradil, že prvé modely budú stáť na platforme vychádzajúcej z BMW radu 3, dizajn karosérie je stále veľkou neznámou. A v čom má byť tento elektromobil iný v porovnaní s ostatnými batériovými vozidlami? „Chceme výrazne zvýšiť energetickú hustotu článkov a zároveň znížiť náklady na ich produkciu. Rovnako obmedzíme tiež obvykle používané materiály, aby sme stvorili skutočnú zelenú batériu,“ prezradil ešte vlani Zipse.
BMW i3 ako Neue Klasse?
V tejto chvíli je samozrejme otázkou, kam sa Nová trieda v mníchovskej hierarchii zaradí a či sa postupne stane plnohodnotnou náhradou za klasickú trojku so spaľovacími motormi. Jej súčasná generácia s interným označením G20 nedávno absolvovala facelift a mala by tým pádom vydržať aspoň do spomínaného roku 2025. Čo ale bude potom?
Ak má byť Neue Klasse veľká ako trojka a zároveň bude len elektrická, BMW by nemalo v zálohe náhradu za práve spomínaný model G20/G21, ktorá by nejakú dobu mohla byť predávaná ako mild či plug-in hybrid. Znamená to teda, že trojka, ako sme ju poznali, v roku 2025 definitívne skončí? Na to nám dajú odpoveď len v Mníchove a než ju dostaneme, pár rokov to ešte potrvá.
Zdroj: BMW