Dizajn tohto auta sme v hrubých rysoch už videli. Koncom roka ho odhalil rovnomenný koncept, ktorý sa však počas transformácie na sériový model v detailoch zmení. Odhaľuje to séria nových fotografií maskovaných testovacích prototypov, ktorú aktuálne zverejnilo BMW a nájdete ju samozrejme aj pod týmto textom.

Pod kamuflážou je vidieť, že dizajnéri upravili minimálne predné partie. Namiesto dvoch párov maličkých trojuholníkových svetiel dostane produkčná verzia XM delené svetlá po vzore novej sedmičky i SUV X7. Podobne je vidieť, že bočným panelom chýbajú ostré hrany a zlomy, ktoré priniesla štúdia, aj keď nemôžeme vylúčiť, že práve tieto detaily sú len umne prekryté fóliou a prídavným materiálom.

Zaujímavé tiež je, že auto už videlo pár vybraných novinárov, pričom tvrdia, že XM naživo nepôsobí tak mohutne ako na fotkách. V skutočnosti je totiž prakticky vo všetkých smeroch o pár centimetrov menšie ako BMW X7.

Pokiaľ ide o pohon, zdá sa, že novinka bude spoliehať výlučne na hybridnú techniku. Základom je nový dvakrát preplňovaný benzínový osemvalec S68 s objemom 4,4 litra v kombinácii s osemstupňovým automatom ZF. Medzi nimi bude pracovať elektromotor, detailné parametre jednotlivých pohonných jednotiek však automobilka do tejto chvíle nezverejnila.

Čo naopak poznáme, sú základné údaje o systémovom výkone. Ako prvý dorazí model, ktorý ponúkne 650 koní, maximálny krútiaci moment 800 newtonmetrov, samozrejme xDrive a podľa automobilky ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50.

O niečo neskôr potom BMW uvedie na trh najvýkonnejšie sériové SUV na svete s najvyšším výkonom 750 koní a krútiacim momentom 1000 Nm, takže XM o 115 koní prekoná aj M5 CS. Dynamiku chystaného auta nepoznáme, zamestnanci mníchovskej značky ale naznačujú, že by ich stroj mal byť pri zrýchlení schopný prekonať Lamborghini Urus, ktoré zvládne stovku za 3,6 sekundy a dokáže sa rozbehnúť na viac ako 305 kilometrov za hodinu.

Mimochodom, keď už hovoríme o konkurencii, len pripomíname, že XM má v hľadáčiku Porsche Cayenne Coupe Turbo S E-Hybrid (680 koní), Cayenne Turbo GT (640 koní), Aston Martin DBX707 (707 koní), spomínaný Urus a prekoná tiež už nevyrábaný Jeep Grand Cherokee Trackhawk (710 koní).

Aby zavesenie až 23-palcových kolies BMW zvládalo spomínanú nálož, pripravované nemecké SUV dostane v sériovej výbave adaptívne tlmiče s výškovo nastaviteľným podvozkom a aktívne stabilizátory napojené na 48-voltovú architektúru. Dodatočné batérie napájajúce elektromotor budú uložené pod zadnými sedadlami a mali by mať kapacitu okolo 25 kWh. To je ekvivalent približne 10 litrov benzínu a podľa WLTP by to malo stačiť na 80 km v čisto elektrickom režime, americká EPA je však menej optimistická. Odhaduje dojazd bez spaľovacieho motora na 50 kilometrov.

Sériová výroba BMW XM sa rozbehne už v decembri tohto roka, pričom auto bude zbiehať z linky v americkom Spartanburgu, v Južnej Karolíne. Jeho ceny dnes ešte nepoznáme, ale počítajte s tým, že budú začínať nad modelom X6 M Competition, ktorý v základe stojí 131 410 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: BMW