Vznikali produkty, ktoré odpovedali na aktuálne potreby a predstavy. Vyznačovali sa kvalitou a osobitým charakterom. Vďaka inštinktu manažmentu a schopnosti identifikovať potreby zákazníkov a cieľových skupín vznikali nové triedy áut, ktoré dovtedy konkurenti neponúkali. Tento cit pomohol identifikovať aj netušené trhové medzery s potenciálom na dlhodobo udržateľný rast a vývoj inovácií, ktoré sa následne premenili na trendy.
Motor BMW V12 vznikol už v roku 1926
Nárast významu leteckej dopravy v 20. rokoch podnietil spoločnosť Bayerische Motoren Werke k vývoju výnimočne výkonných leteckých motorov, ktoré vychádzali z overených konštrukčných postupov. V roku 1926 sa na trh dostali letecké motory BMW VI a 12-valcový motor s usporiadaním valcov do V. Stal sa celosvetovým exportným hitom a v 20. rokoch bol zároveň aj najúspešnejším produktom spoločnosti. Letecký motor BMW VI poháňal aj lietadlo Heinkel HE 70, ktoré bolo vo svojej dobe najrýchlejším dopravným lietadlom na svete a dostalo prezývku “Blitz” alebo “blesk”.
Vo svojej dobe najrýchlejším dopravným lietadlom na svete a dostalo prezývku “Blitz” alebo “blesk” poháňal aj lietadlo Heinkel HE 70.
BMW 326 - najúspešnejšie medzivojnové auto
Aj prvý motocykel spoločnosti skvelo spĺňal požiadavky doby. Model BMW R 32 sa predstavil v roku 1923 a vyznačoval sa vysokou úrovňou bezpečnosti, športovými jazdnými vlastnosťami a zároveň aj ukážkovou spoľahlivosťou. Sekundárny prevod spojovacím hriadeľom prinášal jednoznačnú výhodu nízkeho opotrebovania a na vtedajších prašných cestách si vyžadoval minimálnu starostlivosť. BMW sa svojim prvým vozidlom strednej triedy podarilo osloviť aj náročných zákazníkov. V roku 1936 sa predstavil veľmi dôležitý model BMW 326 poháňaný 6-valcovým motorom s výkonom 37 kW (50 k). Vyznačoval sa priestranným interiérom a vysokou úrovňou dielenského spracovania. Predalo sa viac ako 16 000 vozidiel, čo bol dovtedy najväčší úspech značky. Spoločnosti sa pred výraznými zmenami v nemeckej spoločnosti v 30. rokoch darilo v oblasti výroby leteckých motorov, motocyklov aj automobilov. Po nich bola nútená prispôsobiť svoj výrobný program a civilná výroba sa musela náhle prerušiť.
BMW 1500 verejnosť prijala s nadšením. Stratégovia dobre odhadli záujem o kvalitný sedan strednej triedy. Prvý raz sa objavil aj slogan, ktorý BMW používa dodnes: “Freude am Fahren” – “Radosť z jazdy”.
BMW typom 1500 v r1961 definovalo "Novú triedu"
V povojnovom Nemecku sa modelom BMW Isetta podarilo zareagovať na roky ekonomického zázraku. Predalo sa viac ako 160 000 kusov drobného vozidla označovaného ako “Motocoupé”. Dvojmiestny automobil sa presadil aj v USA, v krajine cestných krížnikov. Športové ambície oživil model BMW 700. V roku 1959 sa predstavil najprv ako kupé a o niečo neskôr aj vo verzii sedan. Predaje tohto modelu zaručili prežitie spoločnosti. V roku 1961 sa konečne predstavil model BMW 1500 a verejnosť ho prijala s nadšením. Stratégovia dobre odhadli záujem o kvalitný sedan strednej triedy. Dizajnéri a konštruktéri vytvorili 4-dverový automobil s aerodynamickou karosériou, výkonným 4-valcovým motorom a technicky vyspelým podvozkom. Vozidlo označované ako "Nová trieda" bolo symbolom vycibrenej individuality a jeho vlastnosti spájali komfort a športovú dušu. V roku 1965 predstavili dovtedy najvýkonnejšie vozidlo BMW 1800 TI/SA, ktoré slúžilo aj ako základ pre motoršport. Vtedy sa po prvý raz objavil aj slogan, ktorý automobilka používa dodnes a zároveň podčiarkoval úspech "Novej triedy": “Freude am Fahren” – “Radosť z jazdy”.
Športovo-cestovná motorka BMW K1 z roku 1990 bola prvým motocyklom s katalyzátorom.
Slogan RADOSŤ Z JAZDY je z roku 1965 (platí aj pre motocykle)
O sedem rokov neskôr sa “Radosť z jazdy” stala hlavným princípom aj pri výrobe motocyklov značky BMW. Na trh sa dostali nové modely BMW R 50/5, BMW R 60/5 a BMW R 75/5. Jazda na motocykli sa stala obľúbená aktivita na voľný čas a zákazníci si ju mimoriadne radi vychutnávali na športových turistických vozidlách. V roku 1980 sa značke BMW podarilo úspešne vstúpiť do ďalšieho motocyklového segmentu. Cestovné enduro BMW R 80 G/S bolo priekopníkom dnes veľmi populárnej kategórie motocyklov, ktoré poskytovali a stále poskytujú nefalšovanú radosť z jazdy na cestách aj v teréne.
Prevratné vozidlo, ktorým BMW v roku 1999 spôsobilo senzáciu v automobilovom priemysle sa volá X5. Ponuka modelov BMW s označením X dnes zahŕňa päť vozidiel vrátane dvoch s označením Sports Activity Coupé.
V roku 1999 vznikli SAV - športovo orientované SUV
Nová forma rôznorodosti charakterizovala aj prevratné vozidlo, ktorým BMW v roku 1999 spôsobilo senzáciu v automobilovom priemysle. Ešte pred globálnym rozmachom automobilov triedy SUV sa na autosalóne v Detroite predstavil model BMW X5. Spájal typický dynamický výkon značky na ceste, vynikajúce vlastnosti na viacerých povrchoch, zvýšenú pozíciu sedenia a pohon všetkých kolies. Vozidlo ohlásilo vznik segmentu Sports Activity Vehicle, v ktorom hrá značka BMW hlavnú úlohu a v nasledujúcich rokoch úspešne pretransformovala základný koncept aj do ostatných automobilových tried. Ponuka modelov BMW s označením X dnes zahŕňa päť vozidiel vrátane dvoch s označením Sports Activity Coupé, ktorým sa podarilo veľmi úspešne vstúpiť do nových automobilových tried.
V roku 2013 prišiel na svet typ i3, ktorý predstavuje novú epochu ekologického automobilizmu.
Nové storočie má patriť modelom BMW i
Na prahu ďalšej storočnice dejín spoločnosti sa BMW Group stavia do úlohy priekopníka v oblasti mobility nezávislej od fosílnych palív a zároveň bez vypúšťania lokálnych emisií. Od roku 2013 predstavuje model BMW i3 radosť z jazdy v prémiovom automobile na čisto elektrický pohon. Plug-in hybrid model BMW i8, predstavený v roku 2014, umožňuje, aby vodiči už dnes spoznali, akým smerom sa budú uberať športové vozidlá budúcnosti.