Ako mnohokrát pred tým, znova je za celou vecou konkurenčný boj s odvekým a najväčším rivalom mníchovskej automobilky, Mercedesom.
Boj s konkurenciou
Čo zapríčinilo tento náhly záujem o rad 8, zo strany manažmentu? Nuž, ako mnohokrát pred tým, znova je za celou vecou konkurenčný boj s odvekým a najväčším rivalom mníchovskej automobilky, Mercedesom. Značka s trojcípou hviezdou v znaku totiž v roku 2014 predstavila Mercedes-AMG GT. Ľahké športové kupé namierené presne proti Porsche 911. Ako sme to v posledných rokoch medzi týmito dvoma súpermi už niekoľkokrát videli, BMW nesmie zaostať. Práve preto sa vedenie automobilky rozhodlo posunúť rad 6 do kategórie, kde kraľuje Porsche 911 a kam úspešne vstúpil práve Mercedes-AMG GT. Nová generácia radu 6 bude teda malé, ľahké, agilné, dvojmiestne, športové auto. V ponuke bude iba vo verzii kupé a kabrio a pod kapotou bude mať 6 a 8 valcové motory. Ako základ pre tento športiak zrejme poslúži platforma, ktorú BMW vyvíja s Toyotou. Podľa doterajších správ na nej malo BMW postaviť nástupcu roadsteru Z4 a Toyota novú Supru. Už tento zámer ukazuje, že nová platforma je použiteľná pre rôzne rázvory. Z ekonomického hľadiska teda dáva zmysel použiť rovnakú platformu aj pre ďalší typ v portfóliu BMW, ktorým bude práve nový rad 6 s dĺžkou približne 4,5 m.
Krásne kupé BMW radu 8 automobilka vyrábala od roku 1989 do roku 1999. Teraz chce toto označenie vzkriesiť.
Posunutie BMW 6 do športovejšej kategórie však uvoľní miesto na trhu, pre luxusné, 4-miestne kupé a kabrio. Rovnako už automobilka z logických dôvodov v ďalšej generácii nepredstaví 4-dverové kupé s označením 6 GranCoupe. Túto verziu samozrejme tiež prevezme nový rad 8. Už podľa žiadosti o registráciu označení môžeme vidieť, že BMW plánuje pre novú osmičku celý rad motorických verzií. Detaily zatiaľ nie sú známe, no na vrchol ponuky "bežných" modelov by sa mohol dostať 6,6 litrový V12, ktorý automobilka montuje do BMW M760Li. Svoje miesto by si mohol nájsť v modeloch 850 a M850. Verzia M8 naproti tomu pravdepodobne dostane do vienka 4,4 litrový V8 s dvoma turbami.
Zdroj: autoexpress, motortrend