zdroj: BMWblog, Instagram, Wilco Blok
Predpokladáme, že nebudeme ani trochu preháňať, keď napíšeme, že modely M2 CS a M5 CS majú za sebou fantastický úspech. Recenzie vynášali obe BMW do neba a záujem o ne medzi zákazníkmi značky tomu zodpovedal, takže asi nikoho neprekvapíme, že sa mníchovská automobilka pokúsi na tento triumf nadviazať ďalšími autami.
Podobne ako dvojka a päťka „CéeS“, aj M3 CS a M4 CS by mali byť výkonnejšie, ľahšie, lepšie ovládateľné a zábavnejšie verzie štandardných modelov, presné špecifikácie sú však zatiaľ zahalené tajomstvom. Kolegovia z BMWblogu, ktorí majú väčšinou veľmi dobre informované zdroje blízke automobilke, tvrdia, že by obe autá mali mať výkon niekde medzi 510 a 550 koňmi.
Za samozrejmosť vraj máme považovať aj pohon xDrive a osemstupňovú automatickú prevodovku, čo by pre všetkých, ktorí fandia hlavne menšej dvojke CS s pohonom zadných kolies a manuálom, mohlo byť sklamaním. V každom prípade však tí, ktorí už mali možnosť jazdiť s BMW M5 CS, vedia, že špecialisti od M GmbH dokážu robiť zázraky so štvorkolkami i automatmi.
Ak vám ani jedna z uvedených častí pohonu nevyhovuje, máte smolu. BMW sa manuálov nekompromisne zbavuje a podobne svojej klientele postupne berie možnosť vybrať si najvýkonnejšie autá bez systému xDrive. Možno sa však pre prívržencov zadokoliek aspoň na chvíľu blýska na lepšie časy. Prečo?
Len zadokolka, a možno.. možno dokonca manuál
Spomínaný BMWblog hovorí, že ešte výkonnejšia, lepšia a predovšetkým ľahšia verzia M4 CSL (odtiaľ to písmeno L ako Leicht v názve) by mala byť dostupná výlučne s pohonom zadných kolies. Oficiálne to zatiaľ pochopiteľne nie je, ale úspora hmotnosti nemá ísť na vrub len rozsiahlemu nasadeniu dielcov z karbónového kompozitu, šetrnejšiemu nakladaniu s izoláciou, ale má byť dosiahnutá práve i odstránením techniky xDrive.
Výkon preplňovaného radového šesťvalca S58 s objemom 3,0 litra tiež nemá ostať rovnaký. V kuloároch sa hovorí o „minimálne 550 koňoch“, s najväčšou pravdepodobnosťou to preto bude niekde medzi 550 a 560 koňmi. Čo však zaráža najviac, je informácia o tom, že v BMW stále úplne nezavrhli možnosť použiť manuál.
Ak máme byť úprimní, veľkú šancu tejto alternatíve nedávame. V každom prípade však musíme uznať, že nové Porsche 911 GT3 je dôkazom toho, že ak dobrí zákazníci zatlačia na správnom mieste, nič nie je nemožné. Či sa to podarí i v prípade BMW M4 CSL, si budeme musieť ešte chvíľu počkať. Informátori hovoria, že modely CS i CSL nedorazia skôr než v roku 2023.