Kabriolet má v porovnaní s kupé vyššiu torznú tuhosť o 20 %. Narástla však aj hmotnosť.
BMW 2 Cabrio je v porovnaní so svojim predchodcom dlhšie o 72 mm (4432 mm) a širšie o 26 mm (1774 mm). Rázvor nabral 30 mm (2690 mm), rozchod kolies vpredu automobilka zvýšila o 41 mm (1521 mm) a vzadu o 43 mm (1556 mm). Cabrio teda narástlo do všetkých smerov. BMW sľubuje aj viac miesta v interiéri. Batožinový priestor má objem 335 litrov pri rozloženej streche (+30 litrov). Po jej sklopení ešte ostáva priestor 280 litrov (+20 litrov).
BMW svojim zákazníkom v štandardnej výbave poskytne textilnú strechu v čiernej farbe. Za príplatok môže nabrať antracitový alebo hnedý odtieň. Jej skladanie a rozkladanie potrvá 20 sekúnd. Vodič ju môže ovládať buď na diaľku, alebo priamo až do rýchlosti 50 km/h. Vďaka absencii pevnej strechy musela automobilka samozrejme zvýšiť torznú tuhosť približne o 20 %. Kvôli tomu však vozidlo v porovnaní s kupé nabralo 150 kg.
So strechou bude vodič môcť manipulovať až do rýchlosti 50 km/h. Zloženie alebo rozloženie potrvá 20 sekúnd.
Ponuku motorov reprezentuje jeden naftový agregát a 2 benzínové. Základ vytvorí označenie 220i a teda dvojlitrový benzínový štvorvalec s preplňovaním, ktorý dosiahne 184 koní. Kabriolet s ním zrýchli na stovku za 7,5 sekundy a maximálne dosiahne 231 km/h. Tá istá pohonná jednotka naladená na 245 koní ponesie meno 228i. V jej prípade bude už maximálka elektronicky limitovaná na 250 km/h. Šprint skráti na 6,1 sekundy.
BMW ponúkne aj model M235i Cabrio, ktorý dostane známy radový šesťvalec s objemom 3,0 litra. Výkon 326 koní stláča údaj o zrýchlení na 5,2 sekundy. Maximálna rýchlosť samozrejme naráža na odpor elektroniky pri hodnote 250 km/h.
Jediný naftový zástupca dostane pomenovanie 220d a pod jeho kapotu príde dvojlitrový naftový štvorvalec. Jeho výkon 190 koní postačí na zrýchlenie za 7,5 sekundy. TopSpeed má hodnotu 225 km/h.
Trojica motorov v štyroch výkonnostných verziách poskytne výkon od 184 do 326 koní.
Z ponuky prevodoviek bude k dispozícii šesťstupňový manuál alebo osemstupňový dvojspojkový automat. Záujemcovia si taktiež budú môcť zvoliť či chcú, aby ich kabriolet poháňal len zadnú nápravu, alebo obe.
O tie správne jazdné vlastnosti sa postará, samozrejme, kvalitný podvozok. BMW prednú nápravu odpružilo dvojkĺbovými pružinami a päťprvková zadná náprava dostala špeciálne nastavenie v závislosti od modelu vozidla. Za príplatok bude k dispozícii adaptívne zavesenie kolies M s elektronicky ovládanými tlmičmi. Mechanický samosvor M Performance si užijú majitelia M235i.
Zaujímavosťou je, že BMW radu 2 Cabrio bude prvým BMW, ktoré nebude potrebovať na aktualizáciu máp navigačného systému žiadny kábel. Nové údaje zabezpečí SIM karta nainštalovaná vo vozidle.
Všetky modely tohto typu budú dostupné už od januára budúceho roka. Zatiaľ nevieme, za akú cenu ich bude BMW predávať na Slovensku.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Test: BMW M235i F22