Nové BMW 7 schudne 130 kg, vďaka použitiu karbónového kompozitu v nosnej štruktúre karosérie.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Jednou z najväčších noviniek, ktorá sa dostane aj do ďalšej generácie BMW 5 a BMW 3, je použitie uhlíkového kompozitu v nosnej štruktúre auta. Vývojári tu využili skúsenosti z modelov BMW i3 a BMW i8 a posúvajú túto technológiu do masovej výroby. V nových autách BMW ju nájdeme pod označením Carbon Core a má hneď niekoľko výhod. Najjasnejšou je úspora hmotnosti. V prípade novej sedmičky bude redukcia váhy až 130 kg v porovnaní so súčasnou generáciou. Vývojári pritom použili uhlíkový kompozit na nosníky samonosnej karosérie, čo so sebou samozrejme prináša aj väčšiu tuhosť skeletu. V neposlednom rade, ak sa pozriete na obrázok nižšie zistíte, že takmer všetky nosníky nad hlavami posádky sú práve z uhlíkových vlákien. Keďže sú ľahšie ako oceľové, či hliníkové znamenajú veľký prínos aj pre jazdné vlastnosti. Posúvajú totiž ťažisko auta bližšie k zemi.

BMW 7 G10

Nová sedmička bude o 130 kg ľahšia ako tá súčasná.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov
Vodič bude môcť prijať či odmietnuť hovor, alebo napríklad ovládať hlasitosť audio systému pohybom ruky.

Ovládanie gestami

Ďalšou výraznou novinkou v BMW 7 bude ovládanie informačného systému v aute pomocou dotykového displeja, ale aj gestami. Limuzína samozrejme nepríde ani o klasický ovládač iDrive. Pribudnú však spomínané možnosti. Ovládanie niektorých funkcií pomocou gesta rukou majú na starosti 3D senzory. Vodič môže pomocou gesta prijať, či odmietnuť hovor, ovládať hlasitosť audio systému a iné. Môže si navyše nastaviť vlastné gestá pre konkrétne funkcie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov
Vlajkovú loď od BMW zaparkujete aj na diaľku.

Inováciou, ktorá rieši situácie zo života je parkovanie na diaľkové ovládanie. Isto sa vám už stalo, že ste po dlhom hľadaní parkovacieho miesta dakde v meste síce našli "flek" priamo pre vaše auto, no miesto bolo tak úzke, že ak by ste tam zaparkovali nemáte ako vystúpiť. S autom rozmerov BMW 7 to môže byť celkom častý problém a rovnaké komplikácie môžete mať aj ak máte úzku garáž. BMW preto prišlo z novinkou parkovania na diaľku. Vodič môže pred zaparkovaním vystúpiť z auta a pomocou kľúča BMW Display Key auto vmanévrovať dnu. Rovnako môže aj vyparkovať bez toho aby musel nastúpiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Vzduchový podvozok a adaptívne tlmiče budú súčasťou štandardnej výbavy.

BMW samozrejme chce, aby sa jeho nová vlajková loď stala etalónom jazdných vlastností vo svojej triede. Pomôcť mu v tom má vzduchové pruženie s automatickým vyrovnávaním, ktoré bude súčasťou štandardnej výbavy. Rovnako, ako systém Dynamic Damper Control s elektricky ovládanou charakteristikou tlmičov. Novinkou medzi jazdnými režimami bude režim Adaptive. Auto sa v ňom samo prispôsobí jazdnému štýlu vodiča a charakteru cesty. BMW 7 bude mať samozrejme na palube mnoho bezpečnostných systémov, ako napríklad asistenciu pri riadení a varovanie pred opustením jazdného pruhu, rovnako ako aktívnu ochranu voči bočnému nárazu, či nárazu zozadu. Nebude chýbať ani adaptívny tempomat, ktorý dokáže zastaviť a znova sa rozbehnúť podľa auta pred vami. Tempomat má navyše funkciu, ktorá rozozná rýchlostné limity na ceste a podľa nich mení rýchlosť auta, ak je aktívny. Pod kapotou novej sedmičky môžeme očakávať poslednú generáciu prepĺňaných radových 6-valcov s technológiou TwinPower Turbo. Rovnako je isté, že bude k dispozícii 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic. Nové BMW 7 bude mať svoju premiéru na autosalóne vo Frankfurte v septembri tohto roku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Zdroj: tlačová správa