Novinka BMW radu 7 prišla ako posledná spomedzi celého typového portfólia s novým názvoslovím. V čase jej príchodu na trh už totiž existoval rad 3, 5 aj 6. Sedmička teda na svoju dobu uzatvorila celú modelovú paletu BMW.
Všetky "sedmičky" majú svoje kúzlo. Či už sa jedná o najstaršiu generáciu E23, alebo najnovšiu G11.
Prvé BMW 7 generácie E23 malo niekoľko prvenstiev. Keďže potrebovalo preraziť voči vtedajšiemu Mercedesu W116, ktorý ponúkal nielen rozsiahlejšiu paletu motorov, ale aj bohatú príplatkovú výbavu, muselo nové BMW radu 7 ponúknuť minimálne porovnateľné prvky výbavy. A tak sa v ponuke objavilo napríklad ABS, airbag vodiča, palubný počítač, Check Control alebo indikátor servisného intervalu.
Prvá sedmička mala pod prednou kapotou výlučne 6-valcové zážihové motory, o prípravu zmesi sa staral karburátor alebo vstrekovanie paliva. V modeli 732i sa však o prípravu zmesi staral už systém Motronic, čo bola svetová novinka.
Modernizácia prišla v roku 1983, kedy sa mierne zmenil dizajn nárazníkov a vylepšili zadné pruženie. Zaujímavosťou je verzia 745i, ktorá je dnes veľmi ceneným veteránom. Bolo to jedno z prvých modelov od BMW s turbodúchadlom. Z 3,2-litrového šesťvalca vtedy technici vydolovali 188 kW (252 k). V roku 1982 zmenili zdvihový objem na 3,4 litra a systém vstrekovania na modernejší Motronic.
Druhá generácia BMW 7 E32 prišla na trh v roku 1986 a voči predchodcovi znamenala revolúciu. Ponuka motorov sa výrazne rozšírila a o slovo sa prihlásil prvý nemecký povojnový V12. Všetky motory používali vstrekovanie paliva a v ponuke boli aj verzie s predĺženým rázvorom Long.
Výraznou zmenou bola tiež príplatková výbava. Tá sa časom rozšírila o také chuťovky, ako napríklad telefón, fax, elektronicky riadené tlmiče alebo dvojité bočné sklá. Svetovou novinkou bolo tiež použitie xenónových svetlometov. Dizajnovou zmenou bolo použitie širokej masky chladiča, ktorá bola na modeloch s V8 a V12. Unikátom bol prototyp 767i, ktorý pod prednou kapotou ukrýval V16. Kvôli rozmerom putoval chladič dozadu. Motor mal 300 kW (402 k) a 687 Nm.
Tretia generácia BMW 7 E38 prišla na trh v roku 1994. Bolo to prvé BMW s príplatkovou vstavanou satelitnou navigáciou alebo televíznym príjmom. Bola to tiež prvá sedmička, ktorá dostala pod prednú kapotu vznetový motor. Najprv to bol predkomôrkový šesťvalec, ktorý neskôr vystriedal Common-Railový R6 a V8 (po prvýkrát použitý v BMW) v modeli 740d.
Ponuka motorov začínala na šesťvalci 728i a končila na dvanásťvalci 750i. Vznetové verzie využívali len automatickú prevodovku, zážihové motory mohli mať aj manuálnu 5-stupňovú alebo pri verzii 740i aj 6-stupňovú prevodovku. Táto generácia sa mihla tiež v rôznych filmoch, ako napríklad bondovka Tomorrow Never Dies, alebo ako hlavný aktér v ruskom filme Bimmer.
Štvrtá generácia s označením E65 vystriedala predchodcu v roku 2001. Výrazná dizajnová zmena rozdelila priaznivcov na dva tábory. Ponuka príplatkovej výbavy sa opäť rozšírila. Všetky motorizácie už boli kombinované výlučne s automatickou prevodovkou, ktorej volič sa presťahoval na páčku pod volantom.
Bolo to tiež prvé BMW, ktoré dostalo centrálny ovládací systém iDrive alebo bi-xenónové svetlomety. Paleta motorov začínala na 730i a končila s dvanásťvalcom 760i. Posledný vznetový osemvalec od BMW mal najprv označenie 740d, potom mu zvýšili objem na 4,5 litra a zmenili označenie na 745d. Modernizácia v roku 2005 znamenala uhladenejšiu prednú a zadnú časť.
Predposledná generácia F01 prišla na trh v roku 2008. Bola to prvá sedmička s LED prednými svetlometmi alebo pohonom xDrive. Dvanásťvalec mal už preplňovanie turbodúchadlom a v ponuke sa objavil tiež dvakrát preplňovaný vznetový trojlitrový motor vo verzii 740d.
V roku 2012 prišla modernizácia, ktorá priniesla adaptívne LED svetlomety alebo sériovo dodávanú 8-stupňovú automatickú prevodovku pre všetky modely. Nasledovníka s kódovým označením G11 azda netreba predstavovať, mohli ste o ňom vidieť veľmi podrobný videotest BMW 750Li G12.