Mnohí verili, že nedávno predstavené odľahčené kupé M4 CSL (s výkonom zvýšeným z 510 na 551 koní) bude vrcholom súčasnej generácie športového radu s typovým označením G80/G81/G82, alebo inak povedané M3, M3 Touring a M4 Coupé. Opak je však pravdou.
O možnom vývoji ešte ostrejšieho auta postaveného na rovnakých základoch sme vás informovali len včera a už v tejto chvíli môžeme potvrdiť minimálne jednu vec – novinka skutočne existuje a nemá do svetovej premiéry ďaleko.
Dokazujú to najnovšie fotografie, ktoré by ste na oficiálnych stránkach mníchovskej značky hľadali márne, na svojom „súkromnom“ instagramovom účte ich však zverejnil samotný Frank van Meel, teda šéf športovej divízie BMW M.
Auto je zatiaľ ukryté pod maskovacou fóliou, na ktorej sú tematicky vytlačené najdôležitejšie súčasné i minulé modely oddelenia „eM“, to podstatné ale je, že už v tejto chvíli odkrýva svoj pôvod a najdôležitejšie detaily.
Auto evidentne nedostalo kompletne novú karosériu, je to „len“ M4, konštruktéri a dizajnéri ale navrhli a použili nový predný nárazník s kruhovými otvormi pre prívod chladiaceho vzduchu k brzdám, ktorý pripomína riešenie na nedávno odhalenom utajovanom prototype M3 E46 CSL s motorom V8.
Štylistické centrum viditeľne zmenšilo obličky, iné sú tiež kolesá a vzadu pribudlo nové prídavné krídlo i spojler usmerňujúci prúdenie vzduchu na konci strechy, ktorý je tak typický aj pre pôvodné BMW 3.0 CSL. Svetlá, zadný nárazník i štyri výfukové koncovky sa zdajú byť rovnaké, neznamená to ale, že vo finále nemôžu vyzerať inak.
Nová 3.0 CSL bude poháňaná radovým šesťvalcom S58 s objemom 3,0 litra, v tom sa v porovnaní s M3/M4 veľa nezmení, výkon by ale mal byť zvýšený na odhadom 600 koní a maximálny krútiaci moment by mohol poskočiť zo 650 na rovných 700 newtonmetrov.
Ešte zaujímavejšie je, že podľa niektorých zdrojov je v tomto aute manuál (!), nedokážeme si však momentálne predstaviť, ktorá zo súčasných šesťstupňových prevodoviek by dokázala nahradiť osemstupňový automat ZF a zvládla taký vysoký krútiaci moment. V tomto smere budeme musieť počkať na oficiálne dáta, či je to skutočne pravda.