Túto modernizáciu budú brať mnohí ako priznanie automobilky, že súčasný najvýkonnejší model radu 1 zďaleka nie je taký dobrý, ako by mal alebo mohol byť. Viac umierneným pohľadom by sa zase dalo povedať, že BMW vie o nejakých nedostatkoch a nestavia sa k nim, respektíve svojim zákazníkom chrbtom. Naopak rozhodlo sa urobiť isté úpravy.
Že skutočne nejde o zanedbateľné maličkosti, dokazuje aj zoznam zmien, ktoré výrobca priznáva v oficiálnej tlačovej správe. Auto dostalo napríklad zväčšený odklon predných kolies, ktorý lepšie zvláda prenos bočných síl pri jazde v zákrutách. A aby zvýšené namáhanie zvládali i ďalšie komponenty, predné ramená dostali nové hydraulické silentbloky.
Nové pružiny i tlmiče, samosvor ostáva
Prepracované bolo tiež viacprvkové uloženie pozdĺžnych i priečnych ramien zadnej nápravy a aby bola transformácia kompletná, konštruktéri použili inak kalibrované tlmiče i pružiny. Či bude auto tuhšie alebo aspoň v niektorých aspektoch poddajnejšie, BMW nešpecifikovalo. Tvrdí ale, že auto sa bude lepšie chovať v zákrutách.
BMW M135i xDrive bude aj naďalej postavené na štandardných 18-palcových kolesách, ktoré bude možné za príplatok vymeniť za devätnástky. A v sériovej výbave bude i mechanický samosvorný diferenciál prednej nápravy či 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic Sport.
Aby BMW zdôraznilo uvedené zmeny, pridáva k súčasnej výbave nové laky z programu Individual. Konkrétne Sao Paulo Yellow, metalický lak Frozen Orange a Frozen Pure Grey. Upravený bol tiež výfukový systém, ktorý má teraz – podľa BMW – viac autentický zvuk, M135i si však v tomto smere stále pomáha elektronickou úpravou akustiky pohonnej jednotky skrz reproduktory.
Pokiaľ ide o samotný motor, pod kapotou ostáva každá súčiastka na svojom mieste. Inak povedané, na povel budete mať aj naďalej preplňovaný dvojliter s výkonom 306 koní pri 5000 až 6250 otáčkach za minútu a 450 Nm od 1800 do 5000 ot./min.
zdroj: BMW