Továreň v USA v meste Spartanburg dostala zelenú 23. júna 1992. Neustále rozširovanie výroby a odbyt modelov na americkom trhu si vyžiadal novú továreň mimo starého kontinentu, voľba tak padla na Južnú Karolínu. Prvé BMW začali schádzať z výrobných pásov v USA o 2 roky neskôr.
BMW v USA vyrobí ročne viac ako 400 000 automobilov.
Od začiatku produkcie tu stihli vyrobiť už približne 3,9 milióna vozidiel. Z tohto počtu prislúcha až 1,5 milióna na typ X3. Práve preto tu začali počas slávnostného ceremoniálu vyrábať najnovšiu generáciu BMW X3.
Továreň v Spartanburgu zamestnáva 9 000 ľudí a ďalších majú prijímať.
Pre BMW je táto továreň životne dôležitá, vyrábajú tu najviac BMW ročne na svete. V žiadne inej továrni BMW nevyrobí ročne viac ako 411 tisíc modelov. Toto číslo dosiahli v minulom roku, tento rok očakávajú ešte vyšší počet. Celková kapacita továrne je až 450 tisíc áut. Keď si to rozrátame, každý deň tak dokážu pracovníci vyrobiť približne 1 400 automobilov.
V USA vyrábajú všetky X-ká okrem X1
Vo výrobe tu dnes sú typy X3, X4, X5 a X6. Ako jediný typ z rodiny SUV X tu nevyrábajú najmenšiu X1, ktorá stojí na báze UKL spolu s autami značky MINI. Ten si ponechali v domácej továrni v Regensburgu. Aj keď je rodina X-modelov v USA veľmi obľúbená, až 70 % celkovej produkcie odchádza do zahraničia. Podľa amerického ministerstva obchodu je dokonca táto továreň najväčším vývozcom vozidiel z USA z hľadiska peňažnej hodnoty.
Do zahraničia vyviezli za minulý rok takmer 288-tisíc vozidiel, z prístavu Charlestone to bolo až 86 % z nich. Zvyšných 14 % „odplávalo“ z ďalších piatich prístavov na juhovýchode USA. V súčasnosti tu zamestnávajú 9 000 ľudí, do roku 2021 plánujú prijať ďalších 1 000 zamestnancov. Kľúčom k novým zamestnancom je školiace centrum, v ktorom si vychovajú nových ľudí.
Rodina X modelov od BMW sa teší mimoriadnej obľube.
Ak sa pozrieme do histórie, najstaršie vyrábaným je tu BMW X5. Prvá generácia prišla na trh v roku 1999 a vydržala na ňom do roku 2006. Bol to prvý model od značky v kategórii SUV. Pred ním síce už pohon 4x4 ponúkali v triede 3 aj 5, ale vyvýšený model bol novinkou. Ten stál na podvozku vtedajšieho BMW 5 kombi generácie E39 a prebral z neho aj výbavu. Hlad po takýchto vozidlách vzrástol a tak BMW postupne rozširovalo ponuku o modely X3, X6, X4 a X1.