Podľa šéfa vývojového oddelenia Franka Webera v rozhovore pre nemecký Auto Motor und Sport bude automobilka aj v najbližších rokoch potrebovať efektívne spaľovacie motory. A dodal, že ešte stále existuje dosť spôsobov, ako znížiť emisie.
Po ukončení výroby motorov V12 preberie štafetu vrcholných pohonných jednotiek nová generácia šesťvalcových a osemvalcových motorov, ktoré sa objavia aj v pripravovanom BMW radu 7, s týpovým poznačením G70/G71 a podľa všetkého tiež v novej päťke chystanej pod kódom G60.
O štvorvalcoch sa príliš nehovorí, nemyslím si však, že sa nezvezú po boku 6- a 8-valcových motorov.
Aj so spaľovacími motormi chce BMW plniť Euro 7
Podľa Webera je síce dlhodobým cieľom nahradiť benzínové a naftové agregáty elektromotormi, to ale nie je témou dňa a ani blízkej budúcnosti. Inovované spaľovacie motory budú mať nižšie emisie i spotrebu napríklad vďaka predhrievaným katalyzátorom či úpravám zapaľovania. Cieľom je jednoznačne splniť emisnú normu Euro 7, ktorá by mala začať platiť v roku 2025.
Radový benzínový šesťvalec B58B30 by mohol v inovovanej verzii ponúknuť maximálny výkon až 272 kW (370 koní) a premiéra by mala prebehnúť práve pod kapotou novej 740i a neskôr by mala preniknúť aj pod kapotu menšieho BMW 540i či celej rodiny veľkých SUV, teda modelov X5, X6 a X7.
Konštruktéri samozrejme modernizujú aj 4,4-litrový vidlicový osemvalec, ktorý by mal podľa neoficiálnych zákulisných správ dostať kódové označenie S68. To je pomerne neobvyklé, ak zvážime, že písmeno S je vyhradené pre motory športovej divízie M.
Ak vás táto téma z pohľadu fanúšika či zákazníka bavorskej značky zaujíma, dobrou správou je, že na nové motory nebudete musieť dlho čakať. Nová generácia BMW 7 má mať totiž premiéru už niekedy v prvej polovici tohto roka.
Zdroj: bmwblog, newsdelivers