BMW X2 bude na dlhšiu dobu predposledným zástupcom rodiny X od BMW. Po ňom bude nasledovať už len „prerastené“ BMW X7, ktoré firma tento rok tiež predstavila oficiálne. BMW X2 prinesie do triedy neopozeraný dizajn a bude určené obzvlášť pre mladých vodičov.

BMW X2 má priečne uložené motory a maximálne štvorvalce. Vychádza z BMW X1, a teda z platformy UKL, na ktorej je aj MINI.

Predná maska modelu opúšťa tradíciu zväčšujúcich sa „ľadviniek“, typického znaku všetkých vozidiel z Mníchova. Tie nie sú spojené s prednými svetlometmi, ako to nedávno priniesol nový dizajnový jazyk automobilky. Základom budú zatiaľ halogénové žiarovky, LED bude len denné svietenie alebo príplatkové svetlá. Tie prinesú aj iný dizajn denných svetiel.

K dispozícii nebudú len štvorkolky, ale aj predokolky.

Zboku ide o „klasické“ BMW s Hofmeistrovým oblúkom na C-stĺpiku. Na ňom je tiež prekvapivo umiestnené logo automobilky, obdobne ako pri starších vozidlách 2000 CS alebo 3.0 CSL. Či to však bude dizajnový znak nových automobilov z Mníchova, to nateraz nie je známe.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zadné svetlá majú LED-ky s dizajnom písmena L. Na začiatku budú k dispozícii 3 výbavy, základná, M Sport a novinka M Sport X. Tá bude kombinovať športovosť značky s „outdoorovými“ schopnosťami modelu, ktorý však bude primárne predokolka. Sériovo bude vozidlo stáť na 17-palcových diskoch, M Sport a M Sport X začínajú na 19-tich palcoch.

Interiér poznáme z väčšiny BMW.

V interiéri nenájdeme nič, na čo by sme neboli zvyknutí z iných modelov BMW, z palubnej dosky „vytŕčajúci“ displej navigácie alebo prístrojový panel s dvojicou okrúhlych ukazovateľov. Do príplatkovej výbavy sa dostane napríklad Head-Up displej, adaptívny diaľkový asistent s vyrezávaním svetelného kužeľa, adaptívne tlmiče alebo WLAN hotspot. Batožinový priestor má základný objem 470 l.

V malých BMW už len priečne uložené motory.

Pod prednou kapotou budú priečne uložené troj- a štvorvalcové pohonné jednotky. Na začiatku bude základnou zážihovou verziou štvorvalec sDrive20i so 7-stupňovou (prekvapivo) dvojspojkovou prevodovkou. Jeho maximálny výkon je 141 kW (192 k) a zrýchli na 100-ku za 7,7 sekundy. Vznetové alternatívy budú dve, xDrive20d a xDrive25d. Obe budú mať dvojlitrový štvorvalcový motor s maximálnym výkonom 140 kW (190 k), respektíve 170 kW (231 k) kombinovaný s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Silnejší z nich dokáže akcelerovať na 100 km/h za 6,7 sekundy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Začiatkom budúceho roka doplní ponuku aj trojvalec sDrive18i a štvorvalce xDrive20i, sDrive18d a xDrive18d. Oficiálna premiéra prebehne v marci na autosalóne v Ženeve. BMW ceny zatiaľ nezverejnilo, očakávame však základne ceny na úrovni okolo 40-tisíc €.