Tretia generácia BMW X5 M a X6 M práve teraz oslavujú premiéru. Po vzore iných superluxusných veľkých a športových SUV modelov tak prichádza aj zástupca z Mníchova. Veď konkurencia zo Stuttgartu alebo Zuffenhausenu nespí.
Keďže vo veľa ohľadoch sú si X5 a X6 M veľmi podobné, zhrnutie bude platiť pre obe rovnako. Obe verzie majú preplňovaný zážihový 4,4-litrový V8 so 441 kW (600 k) a 750 Nm. Výkonnejšie Competition modely ponúknu až 460 kW (625 k) a rovnakých 750 Nm.
Dynamika je rovnako na vysokej úrovni. Základné verzie zrýchlia na 100 km/h za 3,9 sekundy, Competition verzie za 3,8 sekundy. BMW sa tak dorovnalo Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. BMW tvrdí, že aj tieto novinky testovalo v „zelenom pekle“ - na Nürburgringu. Doposiaľ sa však bitiek o rekord trate pre SUV nezúčastňovali. Nemyslím, že sa to pre III. generáciu výkonných SUV zmení.
Motor je, samozrejme, spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a prenáša krútiaci moment na všetky 4 kolesá cez pohon M xDrive. K dispozícii je síce aj režim 4WD Sport s preferenciou zadnej nápravy. Na plnohodnotné driftovanie v štýle novej BMW M5 s režimom pohonu len zadnej nápravy tu však zabudnite. Pre tieto autá by bol nevhodný, až nebezpečný.
BMW upravilo aj exteriér, odlišný nárazník alebo 21-palcové vpredu a 22-palcové disky vzadu (verzie Competition) jednoznačne prezradia, že ide o M modely. Do sériovej výbavy sa dostal aj napríklad head-up displej, jemná koža Merino alebo nový displej BMW Live Cockpit Professional.
Spolu s bežnými modelmi predstavili aj program príslušenstva M Performance. Ten zabezpečí niektoré diely z karbónu, ako napríklad orámovanie „ľadviniek“, zadný difúzor alebo nástupné lišty. K dispozícii budú aj väčšie kované 22-palcové disky pre BMW X7.
Zdroj foto: BMW