K veľkému SUV sa hodí nielen vznetový motor s vysokým krútiacim momentom, ale aj veľký zážihový motor, s ktorým boli typické obzvlášť staršie modely Jeep. Dnes bežné X5, ML či GL alebo Q7 jazdia so vznetovými motormi. V USA však majú veľkú základňu aj priaznivci veľkých V8 motorov. Síce verzia 50i tam už bola dostupná, M50i je ešte výkonnejší variant.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ide o známy 4,4-litrový vidlicový osemvalec, ktorý sme spoznali aj v novej 5-ke generácie G30 vo verzii M550i. Vynovený motor má niekoľko vylepšení, napríklad upravené piesty, kľukový hriadeľ, hlavu valcov alebo aj umiestnenie turbodúchadiel.

V reči čísel tu máme 390 kW (530 k) od 5 500 do 6 000 ot./min a 750 Nm v širokom rozsahu od 1 800 do 4 600 ot./min. Výsledkom je zrýchlenie z 0 na 100 km/h pri modeli X5 M50i za 4,3 sekundy a pri X7 M50i za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je, samozrejme, obmedzená na 250 km/h. Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a nechýba funkcia Launch Control.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V sérii je aj športový M diferenciál na zadnej náprave. Sériové obutie sú 21-palcové disky a M športové brzdy s modro lakovanými strmeňmi. Vzduchové pruženie je pre X7 tiež samozrejmosťou, X5-ka ho môže mať za príplatok. K dispozícii sú 2 úrovne so zvýšením o 40 mm oproti základnej svetlej výške. Cenovka zatiaľ nie je dostupná ani na nemeckom konfigurátore.

Zdroj foto: BMW