S oficiálnym uvedením predstavilo BMW aj cenník platný pre nemecký trh. Čo sa dozvieme pri jeho čítaní? Čo všetko má X7 sériovo a čo za príplatok, a aký vysoký doplatok?

Automobil dlhý 5 150 mm má rázvor 3 100 mm. K dispozícii sú 20- až 22-palcové disky, ktoré však aj v najväčšom rozmere nebudú vyzerať v obrovských podbehoch príliš veľké. Podľa BMW má X7 najväčšie ľadvinky v histórii značky. A o tom ozaj nikoho netreba presviedčať. Exteriér nechám na zhodnotení každého z vás, mne sa spredu nepáči. Nejde o žiadne „pierko“. Zážihový variant váži takmer 2,4 tony (2 395 kg), verzia M50d viac ako 2,5 tony (2 535 kg).

Laserové svetlá postupne zlacňujú, v X7-mičke za menej ako 1 500 eur.

Batožinový priestor ponúka veľkú variabilitu, pri sklopení druhého aj tretieho radu máte k dispozícii 2 120 l, pri sklopení tretieho 750 l a pri nesklopenom stave 326 l. V sériovom vybavení nechýbajú aktívne lamely pred chladičom, športové sedačky pre vodiča a spolujazdca, kožené čalúnenie alebo výhrev predných sedadiel. Po vzore 7-mičky má tiež sériovo vzduchové pruženie na oboch nápravách. Dobrý výhľad zabezpečia adaptívne LED svetlá, komfort zase 4-zónová automatická klimatizácia alebo parkovací asistent s PDC vpredu a vzadu. Sériovo tiež dostanete digitálny displej pred vodičom, spolu s tým v strede majú rovnakú uhlopriečku 12,3 palca. Dokonca máte v sérii aj ovládanie gestami alebo head-up displej.

Na začiatku predaja budú k dispozícii 3 motory. Zážihový xDrive40i ponúkne 3,0-litrový šesťvalec s 250 kW (340 k), vznetový trojliter bude naladený na 195 kW (265 k) vo verzii xDrive30d a na 294 kW (400 k) vo verzii M50d. Ďalšie motory budú nasledovať, na trhoch mimo Európy bude k dispozícii aj zážihový V8 so zdvihovým objemom 4,4 litra ako xDrive50i a 340 kW (462 k). Iste netreba dopĺňať, že všetky motory sú kombinované výlučne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Na začiatok aj M Sportpaket

Na výber bude línia Design Pure Excellence alebo klasický M Sportpaket. Zoznam príplatkovej výbavy je aj na pomery najluxusnejšieho BMW stále rozsiahly. Spomeniem niekoľko príkladov. Výhrev sedadiel v druhom a treťom rade je za 670 eur, masážna funkcia pre predné sedadlá za 1 100 eur. K dispozícii je aj 6-miestny interiér, keď v druhom rade dostanete 2 samostatné komfortné sedadlá, za príplatok 660 eur.

Pasažieri v treťom rade majú v stropnici vlastné nastavenie klimatizácie, samozrejme za príplatok.

Natáčanie zadných kolies je za 1 250 eur. Takzvaná 5-zónová klimatizácia s vlastnou zónou pre pasažierov v treťom rade sedadiel je k dispozícii za 950 eur. Laserové svetlá stále zlacnievajú, v X7-mičke ich máte už „len“ za 1 490 eur. Napríklad soundsystem Bower and Wilkins je za mastných 5 000 eur.

To všetko pritom stále doplácate pri cene auta takmer 100-tisíc eur. Zážihový variant začína na 86 300 €, vznetový je dokonca lacnejší o 2 000 €. Verzia M50d štartuje na 109 900 €.

Zdroj foto: BMW

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov