V záplave crossoverov a SUV ide trh s otvorenými modelmi v posledných rokoch z kopca, nie je preto prekvapivé, že aj kvôli nedostatočnému záujmu automobilky obmedzujú nielen samotnú ponuku kabrioletov a roadsterov, ale sú limitované, aj pokiaľ ide o rozmanitosť ich techniky. Prejavuje sa to okrem iného i menším počtom predávaných pohonných jednotiek a súčasne sú okliešťované napríklad i prevodovky.
Na rozdiel od Toyoty Supra sa súčasná generácia BMW Z4 na trh s manuálom dostala, ako sme však uviedli, automobilka ho spárovala s najslabšou pohonnou jednotkou, teda preplňovaným dvojlitrom vo verzii sDrive20i s výkonom 197 koní. Ak ste chceli tretí pedál pre výkonnejší štvorvalec alebo nebodaj vrcholný trojliter M40i, máte smolu, nevyrába sa.
Nevyrába, čoskoro by ale mohol. Tvrdí to aspoň – s odvolaním na svoje obvykle dobre informované zdroje vnútri automobilky – stránka BMWblog. Podľa nemenovaného človeka oboznámeného s pomermi vo vývoji u mníchovskej značky bolo rozhodnuté o šesťstupňovom manuáli, pričom by sa mal začať montovať práve do modelov s radovým šesťvalcom.
Že je niečo také technicky možné, dokázala nedávno spomínaná Toyota, ktorá kvôli veľkému záujmu zákazníkov začala pre Supru manuál ponúkať. Len pre istotu pripomíname, že japonské kupé pod vlastnou karosériou využíva podvozok, motory, zavesenie i elektroniku BMW Z4 a novú prevodovku konštruktéri dokázali spárovať s 3.0 R6.
Ak vás toto rozhodnutie teší a vďaka tejto zmene ste ochotní začať o Z4 uvažovať ako o svojom ďalšom zábavnom aute, musíme vás schladiť. Manuál vo verzii M40i by sa síce mal začať predávať po menšej modernizácii už koncom tohto roka, BMWBlog však naznačuje, že by sa to malo týkať len modelov dodávaných na severoamerický trh. Či sa tak skutočne stane, nedokážeme s obmedzenými informáciami potvrdiť ani vyvrátiť, ak je to ale pravda, môžeme len ticho závidieť. Tým skôr, že môže ísť o poslednú generáciu Z4 a posledné auto svojho druhu.
zdroj: BMWBlog