Servisné akcie sa väčšinou týkajú jednoduchých problémov, tie zvolávacie však riešia už život ohrozujúce problémy. Podobným by mohol byť aj najnovší prípad od BMW. I keď v niektorých prípadoch pôjde len o svietiacu kontrolku na prístrojovom paneli a prepálené dierky v sacom potrubí, v tých horších prípadoch však môže tento problém dokonca vyústiť do požiaru auta.

Problém je EGR modul, ktorý púšťa horúce spaliny späť do sania.

Problémom má byť EGR modul, ktorý v sebe integruje ventil na púšťanie spalín späť do sania a chladič. Práve pre možnú netesnosť môže chladiace médium v kombinácii s olejovými sedimentmi vyvolať požiar. V tých lepších prípadoch to skončí len s dierkami v sacom potrubí. Od mechanikov som však počul teóriu o stále otvorenom EGR ventile, ktorý necháva prúdiť horúce výfukové plyny do sania neustále. Tie tak prepália sacie potrubie, prípadne vyvolajú rovno požiar.

Problém sa týka nielen 5-ky generácie F10, ale aj napríklad 3-ky F30 a ďalších modelov.

Svoje by o tomto probléme však vedelo hovoriť viacero majiteľov BMW, ktorým automobil jednoducho začal horieť, napríklad v Nemecku na diaľnici A7. Problém by sa mal týkať štvorvalcových vznetových motorov vyrobených od apríla 2015 do septembra 2016 a šesťvalcových vznetových motorov od júla 2012 do júna 2015 v BMW 3, 4, 5, 6, 7, X3, X4, X5, X6. Podľa predbežných správ len v samotnom Nemecku ide o takmer 100-tisíc áut. Čo presne bude BMW meniť, to zatiaľ nekonkretizovali. Ak máte dízlové BMW z uvedeného obdobia, určite kontaktujte autorizovaný servis, prípadne zastúpenie BMW.

Zdroj: osthessen-zeitung, pravda.sk