Kritická situácia v európskom automobilovom priemysle

Tavares sa vyjadril okrem iného aj k otázke pokút pre automobilky za emisie CO2, ktoré prekračujú limity EÚ. Nové pravidlá vstúpia do platnosti v roku 2025. „Som proti odkladaniu nadobudnutia účinnosti nových nariadení,“ hovorí Tavares, „už roky vieme, že na budúci rok budú zavedené prísnejšie limity a tvrdo sme pracovali, aby sme boli pripravení. Európska únia stanovila rámec, v rámci ktoré musia výrobcovia automobilov operovať, aby si navzájom spravodlivo konkurovali. Nie je správne zamiešať kartami nanovo len pár mesiacov pred štartovacím bodom pre túto novú výzvu.“

Tavares dodal: "V nedávnej minulosti sme urobili veľa nepopulárnych rozhodnutí. Boli sme za to silne kritizovaní. Ale jediný dôvod, prečo sme urobili to, čo sme urobili, bol ten, že sme nechceli ísť cestou Volkswagenu.“ A aspoň pre túto chvíľu „sa nám podarilo vyhnúť takýmto drastickým opatreniam.“

Stellantis, ktorý združuje značky ako Citroën, Fiat, Jeep, Peugeot či Opel, zjavne preferuje stabilitu podnikateľského prostredia. „Mám štyri vnúčatá, ktoré majú od 6 do 12 rokov. Musím aj pre nich splniť jednu úlohu: Stellantis sa musí stať klimaticky neutrálnou firmou do roku 2038. Európska únia nás požiadala, aby sme znížili emisie a stanovila nám míľniky v tejto oblasti. V roku 2025 prídu nové predpisy. Moje autá sú pripravené, moji ľudia sú pripravení aj naše továrne. Prečo by sme mali meškať? Azda už nie je globálne otepľovanie problémom?” pýta šéf globálneho koncernu.

Podľa Tavaresa už Európska únia prijala rozhodnutia a niet cesty späť. „Nemôžete sa báť,“ povedal Tavares s dovetkom, že „automobilový priemysel je v akomsi režime prežitia: nebojíme sa. Nemôžeme sa sťažovať, nemôžeme váhať, musíme sústrediť svoje úsilie, aby sme prežili.“ Šéf Stellantisu je presvedčený, že aby jeho firma prekonala ťažkú transformáciu k elektromobilom, musí čo najviac vzájomne priblížiť cenovky elektromobilov a vozidiel so spaľovacími motormi.

Zdroj: de.motor1.com / foto: cz.depositphotos.com