Renault pokračuje v oživovaní slávnych mien z minulosti a spája ich s retro-futuristickým dizajnom. Po elektrickom hatchbacku 5 E-Tech prichádza mierne väčší kompaktný crossover 4 E-Tech a v roku 2026 sa k týmto modelom pridá ďalší reinkarnovaný model v podobe (tiež elektrického) Renaultu Twingo.
Nový Renault 4 E-Tech jazdí na predĺženej modulárnej platforme AmpR Small. Vďaka tomu má dĺžku 4140 mm, šírku 1800 mm, výšku 1570 mm a rázvor náprav 2620 milimetrov. Je teda o 220 mm dlhší, o 30 mm širší a o 70 mm vyšší ako „päťka“ a medzi nápravami R4 narástla o 80 milimetrov.
Konštruktéri pochopiteľne týmto zmenám prispôsobili tiež odpruženie, ktoré má byť v prípade crossoveru naladené pohodlnejšie než v hatchbacku, ale použili rovnako rýchly prevod riadenia kvôli zachovaniu obratnosti v mestskej premávke.
Novinka bude spočiatku dostupná s jednou z dvoch elektrických jednotiek, ktoré sú známe aj z Renaultu 5. Základom sa stane elektromotor s výkonom 120 koní v kombinácii so 40-kilowatthodinovou batériou. Tá by mala „štvorke“ zabezpečiť dojazd 300 kilometrov podľa metodiky WLTP.
Druhou možnosťou sa stane výkonnejšia jednotka naladená na 150 koní, ktorú Francúzi budú kombinovať s väčším akumulátorom s kapacitou 52 kWh. Tá by mala predĺžiť akčný rádius vozidla na 402 kilometrov.
Kým menšia baterka zvládne maximálny nabíjací výkon 80 kW, väčšia si poradí so 100-kilowattovým nabíjaním jednosmerným prúdom. Obe verzie však budú podporovať obojsmerné nabíjanie.
Interiér Renaultu 4 je z väčšej časti prevzatý z „päťky“, vrátane 10,1-palcového digitálneho prístrojového panelu a 10-palcovej dotykovej obrazovky, na ktorej beží infotainment OpenR Link s podporou Googlu.
Medzi zaujímavé štylistické prvky patrí páka voliča prevodovky, respektíve jazdných režimov, ktorá tak trochu pripomína tvarom puzdro na rúž, ale chýbať nebude ani tmavomodré čalúnenie inšpirované denimom, teda džínsovinou.
Auto ponúkne základný objem batožinového priestoru 420 litrov, pričom pod podlahou posádka nájde 35-litrovú podlhovastú schránku, ktorú bude možné vytiahnuť a využiť ako prepravku.
Kapotu a strechu si zákazníci budú môcť objednať vo farbe karosérie alebo si ju nechať nalakovať čiernou. A v kombinácii s voliteľnou grafikou sa zvýši počet možných farebných kombinácii na 670. K dispozícii potom bude tiež posuvná plátenná strecha, ktorá posádke umožní jazdiť pod šírym nebom.
Okrem sériového auta Renault predstavil tiež pozoruhodný koncept FL4WER Power inšpirovaný modelom R4 Safari zo 70. rokov. Je lakovaný v matne zelenom odtieni so žltými kontrastnými detailmi, plechovými diskami, zodvihnutým podvozkom a látkovým čalúnením s motívom kvetov.
O možnej výrobe konceptu zatiaľ nič nevieme, ale sériový Renault 4 E-Tech by mal byť na európsky trh uvedený v prvej polovici budúceho roka a jeho základná cena je odhadovaná na 25 tisíc eur.
Koncept Renault 4 E-Tech FL4WER Power
Renault 4 E-Tech
zdroj: Renault