Zdieľaná jazda budúcnosťou mobility
"V nasledujúcich mesiacoch budú v uliciach skúšobné vozidlá," hovorí generálny riaditeľ Bosch, Volkmar Denner. Ďalšie detaily nešpecifikoval. Bosch a Daimler si v minulom roku podali ruky v oblasti rozvoja áut budúcnosti. Takýchto partnerstiev je však neúrekom. Pomáhajú komercializácii autonómnych vozidiel a zdieľanej jazdy. Wayno pracuje na ponuke zdieľanej jazdy spolu s Chryslerom Pacifica, podobný projekt chce spustiť v r. 2019 aj General Motors. V Bostone chce firma Lyft do roku 2025 vytvoriť priestor pre 1 miliardu zdieľaných jázd. Optimistický cieľ.
Vráťme sa však k Daimleru. Wilko Stark, viceprezident Daimler a Mercedes-Benz stratégie, hovorí pre Autombilwoche, že „automatizované vozidlá nasadíme do ulíc vo veľmi blízkej budúcnosti“. Daimler nasadí autonómne autá 3., 4. a nakoniec aj 5. úrovne. Autá 4. úrovne poskytnú úplne autonómnu jazdu okrem extrémnych a medzných situácií, ktorú zvládnu iba vozidlá úrovne 5. Čím sa Daimler a Bosch odlišujú od konkurencie?
"Veľký rozdiel oproti ostatným konkurentom spočíva v konceptualizácii nášho vozidla ako robo-taxi hneď od začiatku a nie ako technologické kity, namontované na sériovom vozidle," povedal Stark. "Nechceme provizórne riešenia."
Zdroj: Automobilweg, thedrive