"Na naplánovanie novej trajektórie tak presne, ako je to len možné, musíme predpovedať, kde chodec pravdepodobne bude za sekundu," Dr. Lutz Bürkle, manažér projektu.
O čo vlastne ide? Pamätáte sa na technológiu 360° videnia od Volva? Auto pomocou nej rozoznávalo prekážky a pomáhalo vodičovi sa im vyhnúť. Veľmi podobne funguje aj systém od firmy Bosch. V prípade, že rozozná riziko zrážky s chodcom, ktorý náhle vojde pred auto, pomôže vodičovi urobiť správny a dostatočný vyhýbací manéver. Auto sa však nevyhne samo. Manéver musí začať vodič sám a zodpovednosť je stále na ňom. Systém mu však pomôže dostatočne zatočiť. Má to ale význam? podľa Dr. Lutza Bürkleho, ktorý má tento projekt na starosti, áno. K účelu systému povedal: "Podľa našich štúdií vodič reaguje minimálne pol sekundy pred potenciálnou kolíziou. Asistenčný systém môže pomôcť vyhnúť sa jej v 60% prípadov."
Systém na svoje fungovanie využíva stereo kameru umiestnenú za čelným sklom v priestore spätného zrkadla a počítač. V podstate ide o dnes už bežne používanú kameru, ktorá monitoruje priestor pred autom. Počítač potom vyhodnocuje aktuálnu situáciu. Ak sa v zornom poli kamery náhle zjaví chodec, počítač určí pravdepodobnosť zrážky a vhodnú trajektóriu na jeho obídenie. Keďže chodec aj auto sú v pohybe, počítač robí výpočet 10-krát za sekundu. Vývojový tím sa však nechcel držať iba aktuálnej situácie, ako vysvetľuje Bürkle. "Na naplánovanie novej trajektórie tak presne, ako je to len možné, musíme predpovedať, kde chodec pravdepodobne bude za sekundu." Vyvinuli preto algoritmus, ktorý do veľkej miery počíta s pravdepodobným správaním chodca. Podobný princíp chce Bosch použiť aj pre asistenčný systém, ktorý by mal pomôcť vodičom pri jazde v úzkych uliciach. Aj ten bude krokom v automatickému riadeniu, ku ktorému chce firma postupne prísť. Firma očakáva, že už v roku 2020 bude na trhu jej systém pre automatickú jazdu po diaľnici. Systém by pritom nemal vyžadovať dohľad vodiča. Že je to reálne, naznačujú podobné projekty automatického riadenia na diaľnici, ktoré prezentovali viaceré automobilky. Mimochodom, systém, ktorý pomáha vyhnúť sa chodcom, je súčasťou projektu UR:BAN. Financuje ho nemecké ministerstvo pre ekonómiu a energiu a spolupracujú na ňom firmy z automobilového priemyslu, univerzity a výskumné inštitúcie.
Zdroj: tlačová správa