Napriek stále väčším odberom ropy pre rozvinutejší priemysel hlavne v Ázii prichádza od BP v porovnaní s minulým rokom odhad vyšší o 1,1%. Podľa nich máme aktuálne nájdených 1,69 triliardy barelov ropy. To by malo byť dosť na 53,3 rokov. Odborníci navyše tvrdia, že ropy a zemného plynu je ešte oveľa viac aj vďaka novým spôsobom jeho ťažby, ako napríklad jeho získavanie z bridlice. Iste, ekologicky to nie je nijako priaznivý spôsob, no dá sa predpokladať, že ekonomické záujmy veľkých spoločností budú nad ekologickými aj naďalej. Ak sa v tomto smere niečo zásadnejšie zmení, bude to asi len cenový dopad na koncových zákazníkov, ktorí budú musieť platiť všetky novo prijaté opatrenia a efektívnejšie procesy tažby, výroby a spaľovania v motoroch.
Ak je pravdou, že ropy je minimálne na pol storočia dosť, veľmi priaznivé správy pre elektromobily a ich prudší rozvoj to nie sú. Otázne však je, či sa na tieto správy dá spoľahnúť. V dnešnom svete je už naozaj ťažké nájsť čomu sa dá 100% veriť. Podľa BP má USA k dispozícii 44,2 miliárd barelov ropy, čo je až o 26% viac ako predošlé odhady. Dokonca, toto číslo s pribúdajúcimi rokmi dokonca porastie, vďaka novým spôsobom získavania týchto zdrojov, ako sú horizontálne vrty. Tieto vraj môžu priniesť navýšenie o ďalších 75 miliárd barelov ropy a zemného plynu z bridlice. Zaujímavé je, že vo svete je mnoho ložísk bridlice o ktorých sa nedávno nevedelo. Zdá sa teda, že na klasické spaľovacie motory budeme jazdiť ešte prinajmenšom do roku 2065.
A aj dlhšie, nové technologie umožňujú ťažbu stále z hlbších vôd oceánov a to čo je pod hladinou to sa nám podla mna ani nesníva. Už teraz sa ťaží z hlbok cca 3km a do 10rokov to má byť cez 5km a to je už čislo ktoré pokryje takmer celý oceán, ropy tu bude aj na 100rokov aj viac čo som po googlil.
Pre mna zla sprava z dovodu ako je trefne napisane v clanku len to oddiali prichod elektromobilov. Cize NO2, CO2, derave DPF, alergie, smog, rakovina, vysoke ceny paliv...
Nech je tej ropy akokoľvek veľa, stále si myslím, že používať ju na výrobu palív je plytvaním... Teraz ma všetci ukrižujte, ukameňujte, upáľte, ale stojím si za týmto názorom. Klasické spaľovacie motory, ako ich momentálne poznáme, dokážu spaľovať s drobnými úpravami XY rôznych iných palív, ktoré sa dajú získavať z obnoviteľných zdrojov. A to pri niektorých palivách s omnoho vyššou účinnosťou...
thomi to napisal za mna,je to blbost palit nieco co raz nebude na pohyb,ked dnes je uz technologii na to aby kazde auto jazdilo na elekricky pohon,keby tesla mala konkurenciu,mala by nizsie ceny a dnes by existovali auta s 1000km dojazdom,baterie by boli lacnejsie a solarna energia na min 7miliard rokov nevycerpatelna
Fosilne paliva bude ludstvo pouzivat este velmi velmi dlho. Vsetky tie alternativne zdroje energie su v podstate dobre ale tento svet je odkazany na fosilne paliva najblizsich sto rokov. Nabijacie elektricke auta su idealne ked idete hrat s kamaratmi golf. Este treba vymysliet nabijacie lietadla, lode atd... Palivo buducnosti bude vodik ak raz dojde ropa ale to neni zas take iste lebo najspickovejsi vedci tohto sveta sa nevedia dohodnut ci ropa vznika aj v sucastnosti. A mame tu predsa aj novy motor zo Slovenska ktory je otazkou blizkej buducnosti, ktory sa zacne vyrabat vo velkom.Pracujem pre BP v Londyne a ropy je este dost. Nadnarodne koncerny sa snazia o to aby na svete nenastala nova ropna horucka co by vyrazne ovplyvnilo jej cenu. Ropa je buducnost ci sa to niekomu paci alebo nie. Keby boli elektromobily take uzasne uz by bol nimi zaplaveny cely svet. Nove typy spalovacich motorov skoro s nulovymi emisiami zametu elektromobily do muzea.