Brabham BT62, supercar určený len na okruhy
BT62 príliš nezaostáva za očakávaniami. Stále má suchú hmotnosť 972 kg a generuje prítlak vyše 1200 kg. Poháňa ho 5,4 l atmosférický V8, ktorý produkuje 710 k (čakali sme 730 k) a 666 Nm. Silu na kolesá prenáša pomocou 6-stupňovej sekvenčnej prevodovky. Brabham zatiaľ nezverejnil ani čas zrýchlenia na 100, či 200 km/h a ani topspeed.
Nízku hmotnosť má na svedomí rozsiahle použitie karbónu. Šasi, karoséria, dvere, masívny spliter, či obrovské dvojdielne krídlo, karbón nájdeme všade aj v interiéri, kde ho doplnili alcantarou. Interiér je silne inšpirovaný pretekárskymi strojmi, nechýba teda bezpečnostný rám, karbónové FIA sedadlá spolu so 6-bodovými pásmi, volant ako z F1, či 12-palcový displej. Sedadlá sú pevnou súčasťou šasi, takže pilot má k dispozícii nastaviteľné pedále i odnímateľný volant. Špeciálny panel slúži na ovládanie rôznych potrebných vecí, ako sú svetlá, stierače, smerovky atď.
Interiér v znamení karbónu a Alcantary
Podvozok je kapitola sama o sebe. Aj tam nájdeme len to najlepšie. Napríklad dvojité lichobežníkové ramená vpredu a vzadu so štvorcestne nastaviteľným pretekárskym podvozkom Öhlins. BT62 brzdí karbónovými brzdami Brembo so 6 piestikmi na každom strmeni. Na 18-palcové disky s centrálnou maticou obuli pretekárske sliky Michelin.
Brabham BT62 je doma na okruhu
Áno čítate správne, Brabham BT62 jazdí na slikoch, a to je jasné znamenie snáď jediného veľkého negatíva, ktoré má. BT62 je určený len na jazdu na okruhu a nie do cestnej premávky. Za cenu 1,14 milióna eur bez DPH to nie je práve najlacnejšia okruhová hračka. V budúcnosti sa však môže nájsť firma, ktorá Brabham BT62 modifikuje, aby mohol dostať značky, podobne ako to urobili RML Group s Aston Martinom Vulcan.
zdroj: carscoops.com
foto: Brabham