Pod kompletne karbónovou a kevlarovou škrupinou ukrýva preplňovaný vidlicový osemvalec z Mercedesu-AMG G 63, hovoríme tu ale o Brabuse, takže asi tušíte, koľko tu toho z pôvodného motora ostalo. Ak nie, tak vedzte, že nie veľa. Známa firma zväčšila jeho objem zo štyroch litrov na 4407 centimetrov kubických, z nejakého dôvodu ho však oficiálne označuje 4.5 V8.
Nájdete tu nové ojnice, kované piesty, iný kľukový hriadeľ, dve väčšie turbá s maximálnym plniacim tlakom 1,4 baru a z druhej strany nerezový výfukový systém. Výsledkom je 900 koní pri 6200 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 1250 Nm pri 2900 ot./min., ktorý Nemci umelo znižujú na 1050 newtonmetrov, aby to prežila prevodovka.
Agregát je uložený do trubkového rámu zvareného z vysokopevnostnej ocele, ktorý je doplnený portálovými nápravami a 22-palcovými diskami obutými do terénnych pneumatík Maxxis Razr LT40 x 13.50 R20. Vďaka kombinácii týchto komponentov má Crawler svetlú výšku až 530 mm.
O spomalenie 2065 kg vážiacej buginy sa starajú kotúčové brzdy s priemerom 400 milimetrov vpredu a 370 milimetrov vzadu, nechýba ABS, stabilizácia nastaviteľná v dvoch režimoch Sport a Off a elektrická parkovacia brzda.
Aby sme nezabudli, medzi kolesami a motorom pracuje deväťstupňový automat s radením pod volantom, stály pohon všetkých kolies s elektronicky ovládanou uzávierkou medzinápravového diferenciálu a k dobrým mravom patria tiež uzávierky prednej i zadnej rozvodovky.
Len 4624 mm dlhý, 2105 mm široký a 2337 mm vysoký stroj je schopný rozbehnúť sa z miesta na 100 km/h za 3,4 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je kvôli bezpečnosti obmedzená na 160 kilometrov za hodinu. Aj s takto prísne nastaveným limitom ale tipujeme, že mu jeho 100-litrová nádrž dlho nevydrží.
zdroj: Brabus