Porsche Cayenne je od počiatku veľmi úzko späté s Bratislavou. Kedysi sa tu vyrábali len jeho karosérie, ktoré po nalakovaní putovali do Lipska, aby ich Nemci skompletizovali na domácej pôde a mohli im dať štítok „Made in Germany“, ale od roku 2017 (s príchodom aktuálneho modelu) sa produkcia kompletne presťahovala do Devínskej Novej Vsi.
Súčasná tretia generácia Cayenne má za sebou rozsiahlu modernizáciu, ktorá bola predstavená v apríli 2023 a predĺžila životnosť tohto SUV tak, aby mohlo byť predávané súbežne s elektrickou štvrtou generáciou.
Technika Macanu, len vo väčšom
V súvislosti s prípravami jej výroby môžeme povedať, že VW, respektíve Porsche verí schopnostiam zamestnancov slovenskej továrne (ktorá je mimochodom druhým najväčším závodom koncernu Volkswagen v Európe, pokiaľ ide o objem produkcie) do tej miery, že na Slovensku bude vznikať i batériový Cayenne.
Bude postavený na novej modulárnej platforme PPE s modernou 800-voltovou architektúrou, ktorú dostal i menší Macan. Detaily automobilka zatiaľ utajuje, ale Cayenne by mal tiež dostať akumulátor s celkovou kapacitou 100 kilowatthodín a zvládnuť nabíjanie výkonom 270 kilowattov. Kombinovaný výkon dvoch elektromotorov bude podobný ako u menšieho modelu, teda od 408 do 639 koní, ale nedá sa vylúčiť, že vrcholná verzia zájde ešte ďalej.
Aj ako SUV-coupé
Zatiaľ čo batériový Macan vzniká v jedinej karosárskej verzii, nedávno zverejnené špionážne zábery jasne ukazujú, že elektrický Cayenne bude dostupný aj ako SUV-coupé.
Aj tento fakt je dôvodom, prečo musela bratislavská továreň rozšíriť logistické kapacity v západnej časti areálu. Podieľali sa na tom sesterské spoločnosti Volkswagen Immobilien a Volkswagen Group Real Estate Slovakia, pričom komponenty budú skladované na ploche až 25 600 metrov štvorcových. Súčasťou tejto investície sú aj nové kancelárske bloky, parkovacie miesta a odpočinková zóna pre zamestnancov. Projekt navyše počíta s budúcou inštaláciou solárnych panelov na strechu haly.
Cayennom to nekončí
Čo nám v tejto chvíli chýba, je akurát termín svetovej premiéry, ale podľa dostupných informácií bude elektrické Porsche Cayenne predstavené pred koncom tohto roka a prvé dodávky zákazníkom budú spustené začiatkom roka 2026.
Ešte väčší sedemsedadlový model s interným kódovým označením K1 dorazí až o dva roky neskôr a má konkurovať BMW X7 či elektrickému Mercedesu EQS SUV.
zdroj: Porsche, Autoevolution cez X, Carscoops