VW Type 2 je medzi zberateľmi dodnes vyhľadávanou legendou.
Tento VW končí aj v krajine, kde ho vyrábali viac ako pol storočia. Brazília ide vo vývoji ďalej a minibus už nie. Zabili ho vládne nariadenia, ktoré do štandardnej výbavy dávajú dvojicu predných airbagov a ABS. No nemyslite si, že Type 2 prežil až do dnes v pôvodnom vybavení. Originálny vzduchom chladený motor musel ustúpiť modernejšiemu agregátu. Síce k tomu došlo až v poslednom desaťročí, ale predsa.
Z histórie poznáme niekoľko prípadov, keď krajina pokračovala v produkcii dávno nahradeného typu auta. Napríklad v Mexiku vyrábali originálny Beetle od roku 1938 až do roku 2003. V Južnej Afrike zase schádzal z výrobných liniek VW Golf Mk 1 od roku 1974 do roku 2009.
Brazília neuvádza, koľko kusov minibusu stihla za 63 rokov vyrobiť. Ktovie koľko rokov by Type 2 ostal vo výrobe, keby vláda nesprísnila výbavu kvôli bezpečnosti.
Prvá generácia T1 je absolútnou klasikou. Nemôžem si predstaviť hipisácky výlet, na ktorom toto auto chýba.
Prvý generácia Type 2 (T1) prišla so vzduchom chladeným motorom, ktorý mal objem 1,1 litra a dosahoval maximálny výkon 18 kW (24,5 k). Brazílčania v roku 2006 začali do Type 2 (T2) montovať 1,4 litrový vodou chladený štvorvalec, ktorý jazdil buď na benzín alebo na etanol. V benzínovom režime dosahoval 58 kW (79 k) a keď spaľoval etanol, tak jeho výkon nepatrne stúpol na 60 kW (82 k).
Zdroj: autoblog.com
Prečítajte si aj: VW Bulli asi bude elektrohippiemobil
V Európe prestal VW vyrábať Type 2 (T2) v roku 1979.