VW Type 2 je medzi zberateľmi dodnes vyhľadávanou legendou.

VW Type 2 je medzi zberateľmi dodnes vyhľadávanou legendou.

Tento VW končí aj v krajine, kde ho vyrábali viac ako pol storočia. Brazília ide vo vývoji ďalej a minibus už nie. Zabili ho vládne nariadenia, ktoré do štandardnej výbavy dávajú dvojicu predných airbagov a ABS. No nemyslite si, že Type 2 prežil až do dnes v pôvodnom vybavení. Originálny vzduchom chladený motor musel ustúpiť modernejšiemu agregátu. Síce k tomu došlo až v poslednom desaťročí, ale predsa.

Z histórie poznáme niekoľko prípadov, keď krajina pokračovala v produkcii dávno nahradeného typu auta. Napríklad v Mexiku vyrábali originálny Beetle od roku 1938 až do roku 2003. V Južnej Afrike zase schádzal z výrobných liniek VW Golf Mk 1 od roku 1974 do roku 2009.

Brazília neuvádza, koľko kusov minibusu stihla za 63 rokov vyrobiť. Ktovie koľko rokov by Type 2 ostal vo výrobe, keby vláda nesprísnila výbavu kvôli bezpečnosti.
Prvá generácia T1 je absolútnou klasikou. Nemôžem si predstaviť hipisácky výlet, na ktorom toto auto chýba.

Prvá generácia T1 je absolútnou klasikou. Nemôžem si predstaviť hipisácky výlet, na ktorom toto auto chýba.

Prvý generácia Type 2 (T1) prišla so vzduchom chladeným motorom, ktorý mal objem 1,1 litra a dosahoval maximálny výkon 18 kW (24,5 k). Brazílčania v roku 2006 začali do Type 2 (T2) montovať 1,4 litrový vodou chladený štvorvalec, ktorý jazdil buď na benzín alebo na etanol. V benzínovom režime dosahoval 58 kW (79 k) a keď spaľoval etanol, tak jeho výkon nepatrne stúpol na 60 kW (82 k).

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj: VW Bulli asi bude elektrohippiemobil


V Európe prestal VW vyrábať Type 2 (T2) v roku 1979.

V Európe prestal VW vyrábať Type 2 (T2) v roku 1979.