Stavba by mala začať na jeseň 2016. Predchádzajúce vedenie rezortu sľubovalo spustenie stavby už na jar. Brecely sa zároveň bude zaoberať aj severnou časťou nultého obchvatu, ktorý vyžaduje stavbu tunela popod Karpaty.

Nový minister dopravy Roman Brecely schválil pôvodný variant nultého bratislavského obchvatu, napriek tomu, že jeho domovská strana SIEŤ ho pred voľbami ostro kritizovala. „Obchvat už mal byť dávno hotový. Nebudem polemizovať, či toto je najlepšie riešenie. Pracujeme s tým, čo máme. Keby sme to zmietli zo stola, projekt zdržíme o tri či štyri roky. Bratislavčania by nám to neodpustili. Som presvedčený, že tento obchvat je potrebný, dobre pripravený a je to riešenie pre Bratislavu,“ povedal pre denník SME minister.

Podpis zmluvy už tento týždeň

K podpísaniu zmluvy s dodávateľom stavby konzorciom Obchvat Nula by malo dôjsť už tento týždeň. Koncesionárovi budeme platiť 56,72 miliónov eur ročne, čo je oproti pôvodne odhadovaným 135 miliónom poriadny rozdiel. Za tridsať rokov nás bude stáť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 s dĺžkou 59 km 1,9 miliardy eur (po zohľadnení inflácie). Výstavba by mala trvať 4,5 roka. Podľa ministra má stavba odštartovať na jeseň 2016. Predchádzajúce vedenie rezortu sľubovalo spustenie stavby už na jar. Brecely sa zároveň bude zaoberať aj severnou časťou nultého obchvatu, ktorý vyžaduje stavbu tunela popod Karpaty.

Brecely sa ďalej vyjadril, že rozmýšľa aj nad inými riešeniami ako odľahčiť Bratislavu od áut. Napríklad na križovatke Triblavina možno vzniknú záchytné parkoviská s následnými autobusovými alebo vlakovými prípojmi. Toto je však v štádiu špekulácií.


Na diaľničný obchvat čakajú aj obyvatelia Prešova a Košíc. V oboch lokalitách na východe Slovenska by sa malo začať stavať ešte tento rok.


Zdroj: sme, pravda