JLR hovorí o novej ére a rovno oznamuje, že otvára objednávkový systém ešte pred zverejnením konkrétnych technických údajov či fotografií. Presnejšie povedané, prvé fotografie máme v tejto chvíli k dispozícii, a aj keď zachytávajú len pár konkrétnych detailov, je zrejmé, že základný dizajn auta sa od modelov poháňaných spaľovacími motormi nelíši.

Iná (kvôli aerodynamike viac zatvorená) bude maska, na stredových krytkách kolies sa objaví skratka EV a tankovacie hrdlo nahradí dobíjací port.

Range Rover pripomína, že auto je navrhnuté a postavené na modulárnej platforme MLA (Modular Longitudinal Architecture), pracuje s 800-voltovou architektúrou, ktorá by mala byť schopná zvládnuť vysoké nabíjacie výkony, pričom batérie a ďalšie komponenty elektrického pohonu budú vyrábané v britskom Wolverhamptone.

Automobilka hovorí, že v prvej fáze testovania trápila najprv digitálne modely, neskôr k nim pridala funkčné vzorky, ktoré vyrazili do púští i k polárnemu kruhu, takže prototypy museli predviesť životaschopnosť pri teplotách od mínus 40 do plus 50 stupňov Celzia.

Nový Range Rover Electric má zvládať brody s hĺbkou 850 milimetrov, a aby išlo o skutočne najtichší model v histórii, automobilka použila aktívny elektronický systém na potlačenie hluku od podvozku, respektíve od cesty.

Ako samozrejmosť berte pohon 4x4, teda minimálne dva elektromotory a výkony na úrovni modelov V8, ktoré dnes ponúkajú od 530 do 615 koní. Novinka sa bude vyrábať v továrni v Solihulle vo West Midlands, na jednej linke s verziami poháňanými spaľovacími motormi, pričom úpravy výrobných procesov vyšli na 70 miliónov libier.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

zdroj: JLR, Range Rover