Spolupráca britských značiek s talianskym štúdiom Pininfarina nie je veľmi obvyklá, ale pri pohľade na nový roadster Morgan Midsummer by sa našlo asi pomerne dosť milovníkov estetiky na štyroch kolesách, ktorí by podobný umelecký prienik uvítali aj častejšie.
Na dvojmiestnom športovom aute je zaujímavých množstvo detailov, to podstatné ale je, že napriek kompletne novej, ručne vyrobenej hliníkovej karosérii, ktorá remeselníkom zaberie minimálne 250 hodín, Midsummer svojimi tvarmi prakticky nevybočuje z línií obvyklých pre značku Morgan.
Karoséria nesie štítky s nápismi Pininfarina Fuoriserie, zatiaľ čo iné autá navrhnuté talianskym štúdiom obvykle dostanú štítky Design by Pininfarina. Rozdiel je v tom, že Furioserie má podčiarknuť výnimočný charakter novinky, pretože ide o produkt „mimo série“.
Svojim spôsobom to je pravda, veľkosériovú výrobu skutočne nečakajte, zároveň však Midsummer nie je jednorazový prototyp alebo koncept. Briti už oznámili, že postavia 50 áut, pričom každé bude vznikať pod dozorom svojho nového majiteľa.
Mimochodom, meno Midsummer nie je len odkazom na leto vrcholiace slnovratom a zároveň na čas, kedy je auto bez strechy či klasického čelného okna ideálne. Zároveň ide o pripomienku kopca Midsummer Hill, ktorý je súčasťou vrchoviny Malvern Hills, pod ktorým leží i samotná manufaktúra Morgan Motor Company.
Verejne až v Goodwoode
Prvý verejný debut roadsteru prebehne v júli 2024 v rámci Festivalu rýchlosti v Goodwoode, kde si budete môcť detailne prezrieť aj pozoruhodnú odhalenú výdrevu. V niektorých miestach je vyrobená z až 400 vrstiev tíkového dreva, ktoré pripomína, že Morgan tento materiál stále využíva pri výrobe niektorých modelov.
Každá vrstvička dreva má len 0,6 mm, pričom napríklad horná časť palubnej dosky je zlepená zo 126 vrstiev. Každé auto dostane deväť samostatných laminovaných panelov, ich výroba zaberie 30 hodín a celkovo by jednotlivé vrstvy zabrali plochu 83 metrov štvorcových.
Technickým detailom sa Morgan príliš nevenuje, vieme ale, že v jadre ide o model Plus Six poháňaný trojlitrovým radovým šesťvalcom B58 od BMW. V tomto aute má 340 koní a 500 newtonmetrov, Midsummer je však o dosť ľahší v porovnaní so šestkou, takže jeho dynamika bude určite lepšia.
Morgan uvádza pre Plus Six suchú hmotnosť 1114 kg a v spojení s osemstupňovým automatom ZF zrýchlenie z miesta na stovku za 4,2 sekundy. Suchá hmotnosť Midsummeru je rovných 1000 kilogramov, nepochybujeme preto, že 100 km/h zvládne pod štyri sekundy. Redukcii váhy pritom prispeli tiež 19-palcové hliníkové disky, pričom každý má len 10 kg a tým pádom je o 3 kg ľahší ako kolesá použité na Plus Six.
Len pre zaujímavosť, podvozok pracuje s adaptívnymi tlmičmi Nitron, v kabíne nájdete špičkový audiosystém Sennheiser, volant je vyrobený z kovaného hliníka a samozrejmosťou sú klasické analógové prístroje navrhnuté a vyrobené výlučne pre tento model.
zdroj: Morgan Motor