Hovoriť o renesancii dvanásťvalcových motorov je asi prehnané, pravdou ale je, že pred pár dňami mal okrem Ferrari 12Cilindri premiéru tiež Engler V12, štvorkolka, respektíve quad s dvanásťvalcom.
Za zmienku potom stojí nedávno na trh uvedený model T.50 Gordona Murraya a chystaný menší model T.33 s 4.0 V12 a samozrejme Mercedes vám stále predá Maybach S 680 s pohonnou jednotkou M279, teda šesťlitrovým dvanásťvalcom.
Ďalším členom klubu výnimočných je Aston Martin, ktorý síce berie väčšinu agregátov od Mercedesu, to ale nijako neovplyvňuje fakt, že vám V12 stále predá.
Len pre istotu pripomíname, že vlani predstavený DB12 a odvodený kabriolet DB12 Volante majú dvanástku len v názve, pretože oba modely sú poháňané štvorlitrovým osemvalcom. Dvanásťvalce preto musíte hľadať v modeloch DBS, odvodenej špecialite Valour a hybride Valkyrie, ktorá je ale poháňaná atmosférickým motorom od Cosworthu.
Chystaný Aston Martin Vanquish V12 sa má stať náhradou DBS a britská značka už potvrdila, že bude mať 835 koní a maximálny krútiaci moment rovných 1000 newtonmetrov. To je o 120 koní a 100 Nm viac v porovnaní so štandardným Coupé a o 65 koní viac oproti verzii DBS 770 Ultimate.
Vďaka týmto parametrom sa pripravovaný Vanquish stane jedným z najvýkonnejších Astonov a prekonáva ho len jednorazový špeciál Viktor a už spomínaná Valkyrie.
Ďalšie technické parametre k dispozícii momentálne nemáme, Aston Martin ale zverejnil krátke video, v ktorom si môžete vypočuť zvuk chystaného nového dvanásťvalca. Automobilka k tomu dodáva, že kvôli výdrži a spoľahlivosti posilnila blok agregátu, prepracovala hlavy valcov a vačky dostali iné profily.
V12 dostal tiež výkonnejšie vstrekovacie jednotky a turbodúchadlá by mali lepšie a rýchlejšie reagovať na plynový pedál. Aston potvrdil, že motory majú byť montované ručne „v prísne obmedzenom počte“, britské médiá si preto myslia, že Vanquish bude vyrábaný v menších objemoch ako DBS.
zdroj: Aston Martin