Akým autám by konkuroval?
Ide o zaujímavú víziu a ak by sa naplnila, nový LS by okrem iných konkuroval Mercedesu EQS, BMW i7 a Audi sa netají tým, že plánuje model A9 e-tron. Keď sa na to pozrieme z tohto hľadiska, vývoj elektrického Lexusu LS by bol logický. Konkurencia nespí a príchod elektromobilov segmentu F je len otázkou času.
Prítomnosť potenciálnych konkurentov tiež umožňuje diskutovať o problémoch výkonu a dojazdu nového elektrického LS. Limuzína by mala určite viac ako jeden elektromotor a celkový výkon sústavy by s najväčšou pravdepodobnosťou presiahol 500 koní. Čo sa týka dojazdu, v cykle WLTP by sme mohli očakávať výsledok medzi 700 až 800 km. Samozrejme, ide len o špekuláciu, aj keď ju podporujú práce Toyoty na novom type batérie. Hoci elektrický pohon dnes funguje predovšetkým v meste, vhodný dojazd a adekvátne rýchle nabíjanie by mohli presvedčiť o elektrickej limuzíne aj skeptikov.
Bezhlučná jazda, žiadne vibrácie a plynulá akcelerácia - to všetko sú žiaduce vlastnosti auta vyššej triedy. Momentálne je však málo pravdepodobné, že nový Lexus LS bude dostupný len ako elektrické auto. Informácie spoločnosti Toyota naznačujú, že japonská značka sa do roku 2035 stane plne elektrickou, ale ešte predtým spoznáme aj hybridný variant vlajkovej lode Lexus LS, ktorého živlom sú dlhé diaľničné trasy.
Úvahy o novom LS
Odkiaľ sa vzali úvahy o novom elektrickom Lexuse LS? Základom pre špekulácie bola minuloročná konferencia Toyoty, na ktorej automobilka oznámila stratégiu a dlhodobé plány rozvoja. Spoločnosť predstavila množstvo konceptuálnych modelov, pričom ich interpretáciu nechala na obecenstve. Svetlo sveta uzrelo 15 nových štúdiových modelov a skúsené oko medzi nimi upútal veľký sedan, ktorý je s najväčšou pravdepodobnosťou jednou z prvých verzii pripravovaného Lexusu LS šiestej generácie. Jeho tvar pripomína aj koncept Lexus LS+, ktorý predstavili len pár mesiacov po premiére piatej generácie LS.
Lexus v 3. desaťročí prejde na nový dizajn, ktorý naznačil pred pár rokmi konceptom ultra športového konceptu (vpredu).
Čo ak nie BEV?
Aké sú ďalšie možnosti? Najjednoduchšou odpoveďou je plug-in hybrid, ktorý umožňuje bezemisné každodenné jazdy s využitím elektromotora, ale aj rýchle prekonávanie dlhých vzdialeností vďaka spaľovacej jednotke. Výhodou plug-inov je tiež väčší výkon a zvyčajne vynikajúci výkon. Ak by sa inžinieri Lexusu rozhodli použiť v novom LS tento typ hybridného pohonu, určite by išlo o veľmi luxusný rýchly sedan vyššej triedy.
Alebo to bude vodík?
Aj takáto odvážna teória má zástancov, veď nie je tajomstvom, že japonská spoločnosť intenzívne pracuje na využití palivových článkov a vodíkového pohonu. Prototypy vodíkových limuzín Lexus sú už určite vo fáze testovania, ale je otázne, či už práce pokročili dostatočne na to, aby sa tento typ pohonu ocitol v nástupcovi súčasnej generácie LS. Ak by bola nová limuzína FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle), určite by išlo o riešenie umožňujúce cestovanie na dlhé vzdialenosti s nulovými emisiami uhlíka.
Kedy ho uvidíme?
Bez ohľadu na to, aký typ pohonu bude mať nový Lexus LS, už teraz môžeme s istotou povedať, že pôjde o mimoriadne luxusné a pohodlné auto. Len ťažko si možno predstaviť, že by nástupcovi chýbala celá škála predností súčasnej generácie. Klebety, fámy a úniky informácií naznačujú, že koncept uzrie svetlo sveta ešte tento rok.